یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
12

حوزه/ مسئول دفتر نمايندگی ولي فقيه در سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان گفت: برای تداوم انقلاب اسلامی باید آسیب ها موجود بر سر راه آن شناسایی و برطرف گردد.

حجت الاسلام مجتبی کوچک زاده، از پيشگامان انقلاب اسلامي و مبارزين عليه رژيم ستم شاهي در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با یادآوری روزهای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: در سال 57 بیست و پنج سال داشتم و در آن زمان در برنامه های مردمی و راهپیمایی ها علیه رژیم شاهنشاهی شرکت داشتم.

وی با بیان به اینکه در سال 1360 وارد حوزه شدم افزود: درآن دوران در جلسات سخنرانی و برنامه های عمومی علیه رژیم شاهنشاهی سخنرانی می کردم و گاهی نیز برای ایجاد شور انقلابی کلمه اجرا می کردم؛ همه مرا به عنوان یک دکلمه خوان می شناختند که به یاری خدا اثرات بسیار خوبی هم داشت.

حجت الاسلام کوچک زاده، با تاکید بر اینکه جرقه آغازین انقلاب اسلامی از جلسات مذهبی و مساجد زده شد، گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، استاد پرورش در مسجد آیت الله خادمی به تفسیر قرآن با موضوع اصحاب کهف می پرداخت که ساواک این جلسه را تعطیل کرد.

وی اشاره ای هم به مبارزات انقلابی خود کرد و افزود: در آن زمان اعلامیه و نوار سخنرانی های انقلابیون را تکثیر می کردم  که مردم آنها را گوش داده و خود پخش می کردند.

اين فعال سياسي و پيشگام انقلاب اسلامي، به نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران به وسیله امام خمینی(ره) آغاز شد که در این میان روحانیون مبارزی همچون شهیدان مطهری، بهشتی، باهنر و  مفتح به عنوان بازوی امام(ره) شناخته شده بودند که در این میان نقش بسزایی در پیروزی انقلاب ما ایفا کردند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، اتفاقی منحصر به فرد بود که توسط یک مرجع تقلید و بازوهای روحانیت به ثمر رسید، به شاخصه های انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: احیای ارزش های دینی، اخلاقی و معنوی مردمی بودن انقلاب به ویژه جوانان پرشور، بیداری اسلامی در بین مسلمین جهان، آزادی از سلطه ابرقدرت ها و شکست هیبت پوشالی آنها، استقلال و آزادی واقعی، نفی هردو اردوگاه شرق و غرب همزمان با توکل بر خدا، احیای کرامت ارزش زن، عدالت اجتماعی، رهبری ولی فقیه و نایب امام زمان(عج)، پیشتاز بودن روحانیت، احیای اندیشه خودباوری و فرهنگ خودی از جمله شاخصه های انقلاب اسلامی ایران بوده است.

وی تاکید کرد: برای تداوم انقلاب اسلامی، باید آسیب ها و آفت های موجود بر سر راه از جمله آسیب های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی را برطرف کرد.

نماينده ولي فقيه در سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان با اشاره به آفت های سیاسی کشور توسط عوامل داخلی و خارجی، اظهار داشت: تضعیف اصل ولایت فقیه، ترویج جدایی دین از سیاست، اختلاف میان سران کشور، عدول از اصل نه شرقی نه غربی، تضعیف نهادها و ارگان های قانونی کشور، رخنه عناصر فرصت طلب و ضد انقلابی، مایوس کردن مردم و ترور شخصیت های موثر از جمله آفت‌های سیاسی امروزکشور است.

وی خاطرنشان کرد: ما باید در این میان انقلاب اسلامی را به خارج از مرزها صادر کنیم و اگر کسی آن را در مرزها حبس کرد این خود یک آفت محسوب می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha