پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی

حوزه/ ایثار و فداکاری موجب کرامت و فضیلت در انسان ها می شود و در این عرصه ائمه معصومین علیهم السلام الگوی مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و گذشت در جامعه هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقا تهرانی در ادامه سلسله جلسات خود در جمع روزه داران مسجد حاج شهباز خان استان کرمانشاه یکی از عوامل آرامش انسان را به یاد خدا بودن دانست و عنوان داشت: ارتباط قلبی با خداوند متعال موجب آرامش روح و اطمینان قلبی افراد خواهد شد.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: یاد خداوند برطرف کننده نگرانی ها و خطاهای انسان می باشد، ذکر خداوند و استغفار نه تنها موجب بخشش گناهان انسان می شود بلکه گناهان پدر و مادر نیز، بخشوده و پاک می شود.

وی در ادامه بیان داشت: در ماه مبارک رمضان ایثار و جوانمردی باید مورد توجه قرار گرفته شود،ایثارگر واقعی کسی است که علاوه بر روزه دارای از مستمندان و فقرا نیز دستگیری نماید.

این محقق حوزوی ابراز داشت: ایثار و فداکاری موجب کرامت و فضیلت در انسان ها می شود و در این عرصه ائمه معصومین علیهم السلام الگوی مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و گذشت در جامعه هستند.

حجت الاسلام و المسلمین آقا تهرانی روزه داران را به اخلاقی نیک دعوت کرد و بیان داشت: یکی از نشانه های انسان مؤمن، خوش اخلاقی است، اخلاق نیک موجب جذب جوانان و حتی غیرمسلمانان به دین اسلام خواهد شد.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: گاهی اخلاق نیک زمینه های بازگشت افراد منحرف و گناهکار را به سمت اعمال نیک را فراهم می کند، انسان خوش اخلاق همواره به خوش نامی یاد شده و در امورش موفق می باشد.

وی در پایان مراقبت از نفس را با اهمیت دانست و عنوان داشت: محاسبه اعمال و مراقبت از نفس و همچنین تلاوت روزانه آیات نوربخش قرآن و انس با آن به انسان نوری ابدی خواهد بخشید که این نورانیت خشنودی خداوند متعال را به همراه دارد.   

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha