پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی

حوزه/حضرت خدیجه (س) مجاهدانه در کنار پیامبر اکرم (ص) ایستاد و تمام قد از آبروی اسلام صیانت کرد و این مهم سبب شد که نام او به عنوان نخستین ام المومنین در قرآن کریم مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقا تهرانی  با تسلیت به مناسبت وفات بزرگ بانوی اسلام حضرت خدیجه(س) عنوان داشت: حضرت خدیجه(س) عمر، جوانی و اموال خود را خالصانه در راه خشنودی خدا و احیای دین اسلام صرف کرد.

این استاد حوزه علمیه ابراز داشت: حضرت خدیجه (س) با تحمل مشکلات، رنج های فراوانی را به جان خرید تا آرمان های رسول اکرم (ص) محقق گردد.

وی افزود: حضرت خدیجه (س) مجاهدانه در کنار پیامبر اکرم (ص) ایستاد و تمام قد از آبروی اسلام صیانت کرد و این مهم سبب شد که نام او به عنوان نخستین ام المومنین در قرآن کریم مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی خاطر نشان کرد: ماه رمضان ماه بخشایش و مغفرت است به طوری که درهای رحمت و مهربانی خداوند به سوی بندگان گشوده می شود که حتی شهدا حاضرند به دنیا بازگردند و از معنویات و فیوضات این ماه بهره مند گردند.

این محقق حوزوی قرآن را سرچشمه معرفت الهی دانست و گفت: قرآن کریم کتاب راهنما و برطرف کننده بسیاری از موانع مومنان و بندگان در راستای اطاعت از امر الهی می باشد و هرکس به قرآن و اهل بیت علیهم السلام تمسک جوید قطعا به درجات والایی دست می یابد.

وی در پایان عنوان داشت: انسانی که به دنبال تزکیه نفس می باشد قرآن را الگو و راهنمای خود قرار دهد چرا که خداوند متعال لحظه به لحظه مراحل دستیابی به خودسازی و سعادت را در قرآن تشریح کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha