پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی

حوزه/ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ، برخورداری از بصیرت حسینی را یکی از مهم ترین شاخصه ها و ویژگی های عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی ، شب گذشته طی سخنانی در مراسم دهه اول محرم هیئت فاطمیون قم که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: تلاش در مسیر تقویت بینش و بصیرت حسینی یکی از الزامات فراروی محبان امام حسین(ع) است و ان‌شاءالله بکوشیم که این روز به روز این بُعد را تقویت کنیم.

وی نفس حضور در مجالس سوگواری محرم را بسیار ارزشمند دانست و افزود: البته باید تلاش کنیم که این حضور توام با معرفت و درک و بصیرت شود تا در بزنگاه ها این بصیرت حسینی به دادمان برسد و راه صحیح را از راه غلط بشناسیم و در نهایت به برکت دستگاه امام حسین(ع) عاقبت به خیر شویم.

این نماینده مجلس همچنین با بیان این که مقام بالایی برای زیارت امام حسین(ع) و همچنین اشک بر ایشان از سوی حق تعالی مقرر شده است، گفت: این که ما به زیارت امام حسین(ع) می رویم همه اش توفیق است اما باید بدانیم که شرکت در مجالس و محافل عزای سیدالشهدا(ع) نیز مصداق زیارت ایشان است به خصوص وقتی که با معرفت همراه باشد.

وی یادآور شد: سعی کنید از همین آغاز محرم با نیت در عزاداری ها شرکت کرده و به خصوص برای مظلومان عالم در یمن، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین و دیگر نقاط جهان دعا کنید که به برکت امام حسین(ع) شر دشمنان و تکفیری ها از سر مسلمین و شیعیان برداشته شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha