شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محمودی مدرسه کرمانی ها

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه کرمانی ها ی قم گفت: برخی مبلغان گمان می کنند که گفتن احکام در منبرها، کسر شأن است. این نکته غفلتی است که بسیار مهم است و در صورت شیوع آن، آسیب های خطرناک جامعه را تهدید خواهد کرد.

حجت الاسلام عبد الجلیل محمودی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» درباره بایسته های تبلیغی طلاب گفت: اگر یک طلبه بخواهد در عرصه تبلیغ موفق باشد، باید بداند که مردم امروزه نیاز به مسائل اخلاقی و به ویژه اخلاق اجتماعی دارند.

وی افزود:  طلبه در گام اول قبل از این که بخواهد از نظر زبانی مردم را راهنمایی کند،باید رفتار و افکارش الگوی حسنه تأثیرگذار باشد.

حجت الاسلام محمودی با بیان این که رفتار، نظم، آراستگی ظاهر، و...، نکاتی است که در تبلیغ اهمیت زیادی دارد، گفت: یکی از آسیب های محافل مذهبی، جای روحانی با مداح تغییر می کند، چراکه طلاب کمتر روضه می خوانند. اگر بخواهیم جایگاه منبر که با چیز دیگری قابل مقایسه نیست، برای مبلغ حفظ شود، طلبه نباید بدون روضه خوانی منبر امام حسین(ع) را ترک کند.

مدیر مدرسه علمیه کرمانی ها درباره اهمیت توجه دادن مردم به ولایت در برنامه های تبلغی گفت: مردم واقعا باید آگاه شوند که اگر امروز لبیک یا حسین و پرچم حسین علیه السلام بر منازل، حسینیه ها، تکیه ها و مساجد ما نصب می شود، از برکت ولایت است و ما بر سر سفره ولایت فقیه نشسته ایم و در امنیتی کامل به عزاداری و سوگواری امام حسین علیه السلام می پردازیم.

وی یاد امام و شهدا در منبرهارا ضروری برشمرد و ادامه داد: استکبار ستیزی از دیگر مسائل ضروری است که طلاب باید در برنامه های تبلیغی خود به آن بپردازند. رهبری تأکید دارند که مردم فکر نکنند که  تغییری در ما نسبت به آمریکا ایجاد شده است. هیهات منا الذله امام حسین علیه السلام امروز نیز همچنان در جامعه جاری است. طلبه باید آنچه که رهبری در این عرصه بیان می دارد، در مباحث خود مطرح کنند و میان رفتار و گفتار امام حسین با آنچه امروز اتفاق می افتد، مصادیق را بیان نماید.

حجت الاسلام محمودی خاطرنشان کرد: طلبه در منبر بیشتر جنبه امید را برای مردم بازگو کند. مردم نیاز به امید و نشاط و شادابی معنوی دارند. طلاب باید آیات و روایاتی بیشتری را مطرح کنند که امید و بشارت های الهی را به مردم منتقل می کند، اینکه مبلغی تنها به تبیین عذاب الهی بپردازد، با روش و سیره معصومین علیهم السلام مطابقت ندارد.

وی با بیان این که مردم انتظار دارند طلبه در منبر خود چندین آیه قرآن قرائت و تفسیر نماید، گفت: اینگونه نباید باشد که در وعظ و خطابه از آیات قرآن کریم استفاده نشود.

مدیر مدرسه علمیه کرمانی ها افزود: امروزه بحث امام زمان در رأس مطالب گفته شود. مردم را باید با حکومت مهدوی و امام زمان آشناتر کنیم و جامعه را به سمت مهدوی شدن پیش ببریم.

حجت الاسلام محمودی با بیان این که در منبر نباید نسبت به تبیین احکام غفلت نمود، گفت: برخی مبلغان گمان می کنند که گفتن احکام در منبرها، کسر شأن است. این مسئله غفلتی است که بسیار مهم است و در صورت شیوع آن، آسیب هایی خطرناک جامعه را تهدید خواهد کرد.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha