جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام آقاتهرانی

حوزه/ دستگاه دیپلماسی باید با استفاده از ظرفیت های بین المللی، به صورت محکم و قوی، در برابر اقدامات جنایتکارانه سعودی ها واکنش نشان دهد.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در مشهد با محکومیت اقدام غیرانسانی به شهادت رساندن شیخ نمر، ابراز داشت: حکومت آنها با زور و شمشیر و تصرف حجاز آغاز شد و فکر می کنند که امروز هم می توانند به همان شیوه حکومت کنند و شهادت شیخ نمر نیز بر اساس همین دیدگاه بوده و آنها تحمل شنیدن صدای اعتراض و انتقاد را ندارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این مطلب که وهابیت ساخته انگلیس است و به اسلام ربطی ندارد، اظهار داشت: آل سعود به نام اسلام، کارهایی انجام می دهد که با نگاه و دیدگاه این دین الهی متفاوت می باشد.

وی با تاکید بر این که در عربستان سعودی استبداد و خفقان حاکم است و شیعه و سنی برای آل سعود تفاوتی ندارد، ابراز داشت: روحانیت شیعه عربستان هرگز با آل سعود همراه نبوده و نیست و حتی عوام شیعه نیز در برابر ظلم و ستم بی تفاوت نبوده و حرکت و واکنشی از خود نشان می دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به وظیفه حوزویان در قبال جنایات وهابیت اشاره و خاطر نشان کرد: حوزویان نقش بصیرت دهی، آگاهی بخشی و شناساندن اسلام به دنیا را بر عهده دارند تا جهان بداند که وهابیت ربطی به شیعه و سنی ندارد و ساخته و پرداخته انگلیس و آمریکاست.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی درباره نحوه واکنش دستگاه دیپلماسی نیز ابراز داشت: دستگاه دیپلماسی باید به صورت محکم و قوی در برابر این گونه اقدامات جنایتکارانه واکنش نشان دهد و از ظرفیت های بین المللی در این مسیر استفاده کند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha