یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمد هادی عبدخدایی

حوزه/ خون به ناحق ريخته شده شیخ نمر موجب می شود تا مردم عربستان بيدارتر شوند و آل سعود همانند سایر ظالمان تاریخ با همه قدرت و اموال و ثروت شان از بین رفته و به زباله دان تاریخ خواهد پیوست .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی عبدخدايي، در تجمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه مشهد، در دانشگاه علوم اسلامی رضوی، شهادت شیخ نمر را در راه احیای دین و مکتب اهل بیت(ع) عنوان و تصریح کرد: خون شهیدان راه احیای دین و مذهب سبب شده تا امروز شیعه در جهان شناخته و ماندگار باشد.

مدیر مدرسه علمیه جفعریه مشهد با اشاره به جنایت های آل سعود علیه اسلام در طول حکومت شان، ابراز داشت: یکی از این فجایع به شهادت رساندن روحانی شیعه یعنی شیخ نمر است که  قربانی ظلم این نظام فاسد شد.

وی ادامه داد: شیخ نمر تنها از عدالت و آزادی در عربستان دفاع کرد و با تعهد و مجاهدتی که داشت، نسبت به احیای بقیع، به رسمیت شناختن تشیع و اصلاح کتاب های درسی در این کشور تلاش و پیگیری داشت.

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی، با بیان اینکه آل سعود همانند سایر ظالمان تاریخ با همه قدرت و اموال و ثروت شان از بین رفته و به زباله دان تاریخ خواهند پیوست، گفت: خون به ناحق ريخته شده شیخ نمر موجب می شود تا مردم عربستان بيدارتر شده و شيعيان مظلوم اين كشور كه از حقوق شان محروم هستند، را از چنگال رژيم منحوس آل سعود نجات دهد.

وي با تأكيد بر اينكه شيعيان آيات مبارزه و جهاد را از مكتب حسيني آموخته اند  و آيت الله شيخ نمر نيز از شاگردان اين مكتب بود، تصريح كرد: اگر تاكنون نامي از تشيع در ايران اسلامي و جهان اسلام مانده است، به واسطه خون‌هاي شهدايي است كه در طول تاريخ براي احياي اين مذهب بر زمين ريخته شده است.

سفیر اسبق ایران در واتیکان، به فعالیت سازمان های حقوق بشری اشاره و خاطر نشان کرد: متاسفانه اینها در این گونه فجایع ساکت می مانند، در حالی که باید این کارها را محکوم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی در پایان وظیفه طلاب و روحانیان را اجرای همه جانبه تعالیم دین برشمرد و ابراز داشت: عزتی که امروز در این کشور وجود دارد به علت خون شهیدان است و ما نیز باید تا رسیدن به اهداف عالی اسلام تلاش و مشکلات اخلاقی جامعه را اصلاح کنیم و در برابر تهاجم فرهنگی بایستیم.

برپایه این گزارش، علما، اساتيد و طلاب حوزه علميه مشهد در این تجمع با سردادن شعارهاي "مرگ بر آل سعود"، "شيخ نمر راهت ادامه دارد" و... فرياد خشم و انجاز خود را از اقدام جنایتکارانه آلسعود در به شهادت رساندن روحاني مجاهد، آيت الله شيخ نمر اعلام کردند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha