سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ربانی، سفیر ایران در واتیکان

اختصاصی حوزه / رئیس جمهور ایران در اولین سفر اروپایی، با مقامات ارشد واتیکان دیدار و درباره موضوعات مهم بین المللی و دغدغه های مشترک گفتگو می کند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی، سفیر ایران در واتیکان در مصاحبه با سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» در خصوص برنامه های نخستین سفر اروپایی رئیس جمهور به ویژه سفر وی به واتیکان گفت: سفر آقای رئیس جمهور، در اوایل بهمن ماه، اولین سفر اروپایی خواهد بود که از سه کشور واتیکان، ایتالیا و فرانسه دیدن می‌کنند. دیدارشان با عالیجناب پاپ فرانسیس و هم چنین نخست وزیر واتیکان جناب آقای کاردینال کارولین تنظیم شده و این اولین دیدار آقای روحانی با پاپ فرانسیس خواهد بود.

وی افزود: در این دیدار پیرامون مسائل مربوط به نظریات و همسویه‌ی مشترکی که در ارتباط با مقابله‌ی با گروه‌های تکفیری داعش، گروه‌های محارب و هم چنین بحث مقابله‌ی با موضوع برده داری نوین و تجارت قاچاق انسان و مباحثی که در ارتباط با موضوع ادیانی بین اسلام و مسیحیت و شیعه و کاتولیک مطرح است گفتگو خواهد شد به ویژه آنکه دهمین دور اجلاس شیعه و کاتولیک در سال جاری میلادی در واتیکان برگزار می‌شود. خلاصه آنکه برنامه‌های بسیار خوبی را برای رئیس جمهور تدارک داده اند و ما این را به فال نیک می‌گیریم که اولین سفرشان و ورودشان به اروپا با آن جذابیت‌های کارهای فرهنگی، تحقیقاتی و علمی است که بین دو کشور هست و امیدواریم این روند رو به گسترش باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدوی IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    برای عرض ارادت و کسب تکلیف دیر رفته به خدمت پاپ همجنس باز.
  • مهدوی IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    برای عرض ارادت و کسب تکلیف دیر رفته به خدمت پاپ همجنس باز.