شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
پاپ فرانسیس

حوزه/ پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان با بیان اینکه وسوسه ها گریبانگیر کلیسا می شود، از برخی رسوایی های واتیکان در سال گذشته میلادی انتقاد کرد و گفت: این رسوایی ها به افراد زیادی ضربه زد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از رادیو واتیکان، پاپ در دیدار سالانه با مقامات واتیکان به مناسبت تبریک کریسمس و سال نو در مورد مسائل مختلف سخنرانی کرد و گفت: با توجه به شرایط موجود باید دست به اصلاحات بزنیم و آن را ادامه دهیم.

وسوسه ها، گریبانگیر کلیسا می شود

وی یاداور شد: برخی وسوسه ها گریبان گیر کلیسا و مقامات کلیسایی می شود. اینگونه وسوسه ها و بیماری ها می توانند به هر مسیحی، جوامع و مجامع ، کلیسا و جنبش کلیسایی ضربه بزنند.

پاپ با انتقاد از برخی اشتباهات افراد مرتبط به واتیکان که به رسوایی منجر شد، ادامه داد: برخی از این بیماری ها که به درمانی دردناک و دراز مدت نیاز دارند در طول سال جاری خود را نشان داده و باعث ناراحتی های نه چندان کم شده و به افراد بسیاری ضربه زدند. حتی با ایجاد رسوایی، به نظر می رسد ضروری است تاکید شود که آنچه اتفاق افتاد  همیشه اتفاق می افتد. اصلاحات با شفافیت و عزم به پیش خواهد رفت. با این همه، بیماری ها و حتی رسوایی ها نمی توانند بازدهی خدمات که دولت واتیکان انجام می دهد را بپوشانند.

پاپ در ادامه سخنان خود به توصیه های اخلاقی برای کارمندان دولت واتیکان پرداخت.

خاطر نشان می شود واتیکان در چند سال گذشته با بحران های جنسی و اقتصادی همراه بوده است؛ موضوع سرقت مدارک از واتیکان نیز در چند ماه اخیر، به یک جنجال بزرگ رسانه ای تبدیل شده بود.

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha