جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حسن روحانی/پاپ

حوزه/ واتیکان اینسایدر با اشاره به دیدار رئیس جمهور ایران و پاپ فرانسیس نوشت: این دیدار می تواند فرصتی برای اقدامات مشترک علیه استفاده از خشونت در دین و علیه افراط گرایی باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، وب سایت واتیکان اینسایدر با اشاره سفر رئیس جمهور ایران به اروپا و دیدار با پاپ فرانسیس نوشت: دیدار پاپ با رییس جمهوری اسلامی ایران می تواند فرصتی برای اقدامات مشترک علیه استفاده از خشونت در دین و علیه افراط گرایی باشد،همچنانکه  این موضوع را پاپ فرانچسکو در سپتامبر گذشته هم در دیدار با خانم مولاوردی معاون رییس جمهور ایران و رییس هیات شرکت کننده در روز جهانی خانواده در فیلادلفیا  مطرح کرد. مولاوردی در پایان این دیدار گفته بود: از اظهارات پاپ در محکوم کردن افراط گرایی بسیار قدردانی کردم. از پاپ به خاطر تمام اقداماتی که برای حل بحران خاورمیانه در سطح منطقه و جهانی انجام داد قدردانی کردم.  

واتیکان اینسایدر یادآور شد: در تاریخ 11 ژانویه هم پاپ در دیدار با دیپلمات های خارجی در واتیکان، توافق در مورد برنامه هسته ای ایران را در میان "توافق های مهم بین المللی نامید که باعث امیدواری به آینده می شوند و اظهار امیدواری کرد که سهمی در جهت تنش زدایی در منطقه داشته باشد". احتمالا این امیدواری پاپ در کانون دیدار میان روحانی و پاپ خواهد بود، این دیدار می بایست 26 ژانویه انجام می شد ولی به خاطر سوء قصد پاریس به تعویق افتاد.                           

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha