دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سید یاسین الموسوی

حوزه / روحانی بحرینی با اشاره به اعدام شیخ نمر روحانی عربستانی گفت: آل سعود و حاکمان عربستان به خواسته خود نرسیدند و پیام هایی را که می خواستند به شیعیان منطقه برسد بر عکس آن ابلاغ شد... به نظر من رژیم آل سعود به نهایت عمر خودش نزدیک شده است.

حجت الاسلام سید یاسین الموسوی بحرینی روحانی و فعال سیاسی بحرین  با اشاره به اعدام شیخ نمر النمرروحانی مجاهدعربستانی از سوی آل سعود به سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» گفت: این فاجعه اوج جسارت های آل سعود محسوب می شود  که شیخ نمر النمر را به شهادت رساندند.

وی ادامه داد: ما با دست های یزیدی به شهادت می رسیم و به نظر من رژیم آل سعود به نهایت عمر خودش نزدیک شده که دست به چنین  اقدامی زده است.

فعال بحرینی ادامه داد: اگر حاکمان آل سعود  عقل داشتند و یا به اوضاع دینی سیاسی منطقه نگاه می کردند دست به چنین اقدامی  نمی زدند و این اقدام آنها  از هر جهت غیر صحیح بود و جنایت بزرگی نه فقط در حق مسلمان های عربستان بلکه در حق همه مسلمان های جهان محسوب می شود  .

عمر آل سعود به سر آمده است

حجت الاسلام موسوی بحرینی تصریح کرد: اعدام شیخ نمر برای آل سعود و عربستان  اثر منفی دارد و انشالله این رژیم روز های آخر حکومت خود را طی می کند  و عمر آل سعود به سر آمده است.

معارض بحرینی تصریح کرد: از آنجا که عقل آل سعود قاصر است تصور می کند با اجرای این حکم  مردم در عربستان و بحرین و سایر کشورهای جهان سکوت می کنند و از اعتراض به آنها و دولت های حامی عربستان می ترسند و تظاهرات نمی کنند حال اینکه  این تصور خیلی غلط و اشتباه است.

وی افزود:  مردم مسلمان برعکس تصور آل سعود رفتار می کنند مخصوصا آنهایی که به مکتب اهل بیت(ع) و  عاشورا و محرم و امام حسین(ع) اعتقاد دارند  و حرفشان حرف امام سجاد(ع) است.

روحانی بحرینی گفت: امام سجاد (ع) فرمودند " إنّ القَتْلَ لنَا عادَة ، وكرَامَتُنا من الله ، الشّهادة " کشته شدن عادت ما و شهادت کرامت ماست،  این حرف ما و حرف همه مردم و شیعیان عربستان و بحرین و همه کشورهای آزادی خواه و مسلمانان واقعی است.

اعتقاد مردم به آرمان های شان بیشتر شده است

حجت الاسلام موسوی بحرینی گفت:  آل سعود و حاکمان عربستان به خواسته خود نرسیدند  و پیام هایی را که می خواستند به شیعیان منطقه برسد بر عکس آن ابلاغ شد به طوری که مردم اعتقادشان به عقاید و آرمان هایشان بیشتر شد و مردم باور دارند راهشان راه صحیح، راه آزادی و راه اسلام است و به عقیده من عربستانی ها با این اقدام  میخ آخر را در نعش آل سعود کوبیدند.

خون مظلوم، نابود کننده ظالم است

وی با اشاره به عواقب اعدام شیخ نمر گفت: ما اعتقاد داریم خون مظلوم نابود کننده ظالم است و خون علما و بزرگان تاثیر قوی  دارد مثلا زمانی که شیخ شحاته در مصر شهید شد کمتر از یک ماه حاکم مصر برکنار شد.

همچنین زمانی که شهید صدر در عراق به  شهادت رسید صدام به سزای عملش رسید، ما اعتقاد داریم پایان راه ظالمان این است و آل سعود به ذلت و پایان خود نزدیک شده است.

روحانی بحرینی گفت: عربستان ابزار امریکا و اسراییل در منطقه است و به نیابت آنها جنگ در یمن و بحرین را بر عهده گرفته است  و هیچ  بعید نیست که آمریکا و رژیم صهیونیستی به آل سعود  دستور داده باشند که این ماموریت انجام شود.

وی با اشاره به واکنش ملت بحرین در برابر این اقدام ظالمانه آل سعود گفت: پس از اعلام اجرای حکم اعدام شیخ نمر تظاهرات به طور روزانه و شبانه در مناطق مختلف بحرین  ادامه دارد و بحرین در مرحله تحول و دگرگونی بزرگ است .

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha