پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله جهرمی

حوزه/ استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: باب توبه یکی از ارزشمند ترین نعمت های الهی است که خداوند متعال به بندگان خود هدیه کرد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علی کریمی جهرمی سحرگاه امروز در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مسجد مقدس جمکران اظهارداشت: بهترین حالات انسان حالت قرب او به خدا است و تقرب به هیچ صاحب مقامی انسان را راحت نمی‌کند، قرب به خدا اطمینان و آرامشی به انسان می‌دهد که هرگز نمی توان جای دیگری آن را تجربه کرد.

نویسنده کتاب ارزشمند "الامام امیرالمؤمنین فی وصف الواصفین" در ادامه به تشریح راه‌های رسیدن به قرب الهی پرداخت و بیان کرد: انسان باید همه وجودش عبد، مطیع و فرمانبردار تام ذات خدای متعال باشد و تنها راه رسیدن به این درجات عبادت و بندگی خداوند است و انسان فقط  با عبادت می تواند در عالم ماده ارزش و اعتبار پیدا کند.
آیت الله کریمی جهرمی افزود: هر چه انسان در مقام بندگی قوی‌تر و مصمم‌تر باشد قرب او به خدا بیشتر و نزدیک‌تر خواهد بود ولی باید توجه داشت که بر سر راه انسان آفاتی وجود دارد که فقط می تواند با تمسک به ریسمان الهی و حضرات معصومین علیهم السلام از این گذر بگذرد.
استاد  حوزه علمیه ادامه داد: این راه راهی است که تصمیم می خواهد، جوانان بکوشید از گناه حذر کنید، گناهانی که برای توده جامعه است، به هر اندازه که انسان اهل گناه شد، به همان اندازه از قرب الهی دور می شود.
وی با اشاره به اینکه همه به ویژه جوانان باید با دعا انس داشته باشند، ابراز کرد: دو راه برای مصون ماندن از گناه و دوری از خدا وجود دارد، اولین راه، پیشگیری از گناه و دوری از این منجلاب است و باید همواره خودمان را در محضر خدا ببینیم. عجولانه اقدام به انجام گناه نکنید، لحظه‌‌ای تامل کنید که چه کاری در محضر خدای متعال می‌خواهید انجام دهید. چیزی که می تواند ما را دستگیری کند این است که عالم محضر خداست و خدا ناظر اعمال ما است.
آیت الله کریمی جهرمی دومین عامل را بازگشت از گناه و توبه عنوان کرد و گفت:  گناهکاران توبه کنند، ‌در خانه خدا بیایند و از نعمت توبه استفاده کنند. همه باید بکوشیم آلوده نشویم و اگر نتوانستیم و مرتکب گناه شدیم با عبادت و توبه سعی در جبران داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه عدم توبه و تکرار گناه دو خطر برای انسان به همراه دارد، ابراز کرد: نخستین تهدید کشاندن انسان به ارتداد است. قرآن کریم می فرماید عاقبت کار کسانیکه توبه نمی کنند این است که احکام الهی را استهزاء کرده و خدا را تکذیب کنند.
استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: خطر دوم این است که اگر انسان توبه نکرد و اصرار بر گناه کرد و دچار مرگ نابهنگام  شود  ، در این صورت انسان با روی سیاه به محضر خدا وارد می شود.
آیت الله کریمی جهرمی خاطرنشان کرد: در این شب‌های با برکت از خدا بخواهید توفیق توبه واقعی را به شما بدهد و دوری از گناه و تقرب به سوی خودش را تقدیر همه قرار دهد.
انتهای پیام  313/17
 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha