جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قرآن

حوزه /مدیر مدرسه علمیه صادقیه(ع) خرم آباد گفت: انس با قرآن و احسان و نیکوکاری شرط ماندگاری معنویت ماه مبارک رمضان در وجود انسان است.

حجت الاسلام بهروز شمسی فر در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»در خرم آباد با اشاره به این که از ویژگی های بارز ماه رمضان، نزول قرآن است، اظهارداشت: با خواندن قرآن در اوقات این ماه، می توان انس با این کتاب انسان ساز الهی را برای خود رقم بزنیم.

وی، انس با قرآن و تدبر در آیات و روایات آن را وسیله ای برای زدودن زنگار از دل و روح انسان برشمرد و تصریح کرد:قرآن راهنمای انسان در تمام ابعاد زندگی شخصی و اجتماعی است و والاترین معنویت برای انسان، با انس به کلام الهی محقق خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه صادقیه(ع) خرم آباد، اقامه نماز اول وقت را نیز از دیگر راه های نهادینه کردن معنویت این ماه برای سایر ایام سال برشمرد و خاطر نشان کرد: انسان با اقامه نماز اول وقت، طهارت و پاکی را برای خود رقم خواهد زد و انس به انجام این فریضه نیز موجب می شود انسان کمتر به دام شیطان بیافتد.

حجت الاسلام شمسی فر، توسل به اهل بیت(ع) و قرائت ادعیه را نیز از دیگر راه های فزونی و ماندگاری معنویت در این ماه خواند و افزود: با انجام این اعمال، می توان طهارت و پاکی نفس را در خود ارتقاء دهیم و ماندگاری معنویت را در طول ایام سال برای خود نهادینه کنیم.

وی با اشاره به اینکه رمضان، سوزانده گناهان و ماه رحمت و بخشش الهی است، ابراز داشت: استغفار برای نزول رحمت واسعه الهی و طلب بخشش نیز می تواند راهی دیگر برای ماندگاری معنویت در انسان باشد و از این راه انسان خود را در محضر خدا همیشه حاضر ببیند و با دوری از گناه و ترک محرمات این معنویت و تهذیب نفس را برای خود ارتقاء دهد.

مدیر مدرسه علمیه صادقیه(ع) خرم آباد، صدقه و دستگیری از نیازمندان را راهی دیگر برای پالایش روح و جان آدمی از بی تفاوتی نسبت به حال همنوع ذکر کرد و گفت: انسان با احسان و نیکوکاری در ماه میهمانی و رحمت خداوند می تواند رحمت واسعه الهی را برای خود به ارمغان بیاورد و لطف و عنایات خداوند در این مورد هم می تواند از رازهای ماندگاری معنویت ماه مبارک رمضان باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha