جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تبلیغ جهادی

حوزه/ تبلیغ عملی موثرتر از تبلیغ لسانی است و مبلغان باید در هر فرصتی، نقش تبلیغی خود را به نحو احسن انجام دهند و با حضور در مساجد، هیئات مذهبی و ارتباط صمیمانه با قشر جوان، در جهت هدایت آنها تلاش کنند

حجت الاسلام سید جلیل موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به این که مبلغان پرچمداران ارائه دانش قرآنی و فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه هستند، گفت: مبلغ موفق مبلغی است که نسبت به اوضاع و وقایع روز جامعه آگاهی و اشراف داشته باشد و با تجهیز خود به سلاح ایمان و علم، پاسخگوی سئوالات و شبهات دینی مخاطبان باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه کمالیه خرم آباد با بیان این که مبلغان باید علاوه بر تسلط بر آیات و روایات، اطلاعات عمومی و تاریخی نیز داشته باشند، خاطر نشان کرد: افرادی که به وادی تبلیغ وارد می شوند باید قدر و جایگاه رسالت تبلیغی خود را بدانند و با بکارگیری راهبردهای تبلیغی به اقتضای جامعه مخاطب خود، تبلیغ نمایند.

وی با اشاره به این که مبلغان باید همانند طبیبان درد جامعه را دوا کنند، بیان داشت: مبلغین باید با احساس مسئوليت، نسبت به درمان دردها و آسیب های دینی و فرهنگی جامعه اقدام کنند.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: مبلغان باید در هر فرصتی نقش تبلیغی خود را به نحو احسن در جامعه انجام دهند و با حضور در مساجد، هیئات مذهبی و ارتباط صمیمانه با قشر جوان، در جهت هدایت آنها تلاش کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه کمالیه خرم آباد با تاکید بر این که جوانان با تاثیر پذیری از اخلاق و رفتار مبلغان جذب آموزه های دینی می شوند، یادآور شد: الگو بودن مبلغین برای جوانان، خروجی محورهای تبلیغی را در جامعه ارتقاء خواهد داد و جوانان بیشتر جذب مساجد خواهند شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طلاب جوان با ترسیم چشم انداز تبلیغی برای خود، از همان سال های اولیه طلبگی به تمرین تبلیغ دین در بین اقشار جامعه بپردازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha