پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
کد خبر: 315864
۱۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۶

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه : روش و تبلیغ عملی تاثیر بیشتری در مردم دارد و از مبانی مهم تبلیغی است .

 به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمانشاه حجت الاسلام سید محمدباقر حسینی اراکی صبح امروز در همایش جلسه توجیهی آموزشی مبلغین و مبلغات استان کرمانشاه در آستانه ماه مبارک رمضان اظهار داشت  : رفتار و اخلاق عملی بسیار مهم و ماندگار در رفتار و اذهان مردم است و باید به این امر اساسی توجهی خاص کرد.

وی گفت : هر چند در جلسات و منابر مردم گوش فرا می دهند و شنونده هستند، اما نگاه تیزبین مردم متوجه رفتار و اعمال ماست تا ببینند رفتار و برخوردهای ما  در جامعه چگونه است و این چیزی است که بسیار مهم و ماندگار خواهد بود و الگویی عملی و نمادین در رفتار و اذهان مردم می‌شود.

 حجت الاسلام حسینی اراکی بیان داشت : در طول تاریخ نیز  چنین بوده کسانی که به تهذیب و مسائل اخلاقی پرداخته اند و صاحب نفس شده اند حرف آنها تاثیر گزاری بهتر و بیشتری را در جامعه داشته  و مردم از آنان حرف شنوی داشته اند .

 وی ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای قرار گرفتن در جمع مردم و بیان مسائل دینی  عنوان کرد و افزود: چون  در این ایام  آمادگی بیشتری برای این امر وجود دارد  مبلغین ما نیز باید با صبر و حوصله و درایت کامل بیشترین استفاده را از این زمان ببرند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه برنامه مبلغان باید ماندگار باشد گفت: یک مبلغ موفق کسی است که سعی نماید موارد مهم و کارآمد را که کمتر مورد توجه قرار گرفته بیان نماید و اطلاعات دینی واعتقادی بیشتری در اختیار مردم قراردهد.

 وی مسئله وقف را  از جمله مسائلی عنوان کرد که مبلغین باید آن را مورد توجه قرار دهند   شایید مردم اطلاعات کمتری نسبت به این سنت حسنه داشته باشند که اطلاع رسانی خوب و دقیق مبلغین باعث سوق  دادن مردم به این سمت و برخوداری از اثار و برکات آن در جامعه میشود.

 حجت الاسلام حسینی در پایان اظهار داشت : به  مناسبت ماه مبارک رمضان اقدام به چاپ ده هزار جلد قران کریم و سه هزار جلد مفاتیح الجنان نموده ایم که در حال توزیع میان مردم شریف و  متدین کرمانشاه است و امیدواریم مورد استفاده همه مردم عزیز قرار بگیرند و از آن بهره لازم را ببرند..

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha