یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
هوشنگ بازوند - لرستان

حوزه/ استاندار لرستان تصریح کرد: آموزش و پرورش، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی باید از ظرفیت های حوزه و روحانیت برای تربیت دینی دانش آموزان و قشر جوان جامعه بهره گیرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، هوشنگ بازوند، ظهر امروز در جلسه ستاد اقامه نماز استان لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد با اعلام این مطلب گفت: روحانیون نقش مهمی در آگاه سازی و تربیت دینی دانش آموزان و مقابله با جنگ نرم دشمن دارند، لذا نهادهای آموزشی و فرهنگی باید نسبت به تامین روحانی برای اجرای برنامه های دینی و فرهنگی خود اقدام نمایند.

استاندار لرستان تصریح کرد: آموزش و پرورش، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی باید از ظرفیت های حوزه و روحانیت برای تربیت دینی دانش آموزان و قشر جوان جامعه بهره گیرند.

وی با اشاره به این که ستاد اقامه نماز اقدامات مثبتی را در راستای گسترش فرهنگ نماز انجام داده است، افزود: استانداری امسال ساخت ۱۰۰ نمازخانه را در مدارس استان تقبل کرده و باید تمهیدات لازم برای امام جماعت روحانی در این مدارس اندیشیده شود.

بازوند در ادامه به اقامه نماز جماعت صبح در مساجد استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته از سال گذشته تاکنون اقامه نماز جماعت صبح در مساجد افزایش یافته، البته باید در این راستا اقدامات بیشتری انجام شود.

استاندار لرستان بر ضرورت آشناسازی کودکان با نماز تاکید کرد و ابراز داشت: برای گسترش فرهنگ نماز باید دستگاه های مختلف با همکاری آموزش و پرورش، نسبت به ایجاد مهدهای کودک قرآنی اقدام نمایند.

وی همچنین خواستار برگزاری دوره های آموزشی قرآن و نماز در سطح محلات شد و گفت: این دوره ها نیز باید با همکاری شهرداری ها و دیگر دستگاه ها برگزار شود.

بازوند در پایان با اشاره به نقش رسانه ملی در فرهنگ سازی نماز، افزود: صدا و سیما می تواند با تولید برنامه های متنوع آموزشی و فرهنگی، فرهنگ نماز را در جامعه نهادینه کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha