جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سعید مهدوی امین

حوزه/مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان با اشاره به این که هم اکنون ۶۳۰ روحانی در استان فعالیت دارند، گفت: باید نسبت به فرهنگ سازی نماز اول وقت در بین جوانان اقدامات کارشناسانه و زیر بنایی صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از خرم آباد؛حجت الاسلام سعید مهدوی امین، ظهر امروز در جلسه ستاد اقامه نماز لرستان که در استانداری برگزار شد، با اشاره به این که استان لرستان با وجود هزار و ۸۰۰ مسجد شهری و روستایی، ظرفیت مطلوبی برای اقامه نماز دارد، افزود: باید نسبت به فرهنگ سازی نماز اول وقت در بین جوانان، اقدامات کارشناسانه و زیر بنایی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه هم اکتون بسیاری از جوانان با وجود اعتقادات مذهبی از جمله شرکت در محافل و مجالس مذهبی از خواندن نماز اول وقت شانه خالی می کنند، تصریح کرد:در این راستا کارشناسان، مبلغان، رسانه ها و خانواده ها باید ریشه یابی های لازم را انجام دهند تا این خلاء گریز از اقامه نماز اول وقت پر شود و جوانان با شور و رغبت و به دور از کاهلی نسبت به انجام این فریضه بشتابند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به ای نکه هم اکنون ۶۳۰ روحانی در استان فعالیت دارند، خاطر نشان کرد: این روحانیون شامل امام جماعت، روحانی شاغل و آماده تبلیغ هستند که در ادارات، آموزش و پرورش و سایر نهادها به تبلیغ و تبیین آموزه های دین مبین اسلام می پردازند.

حجت الاسلام مهدوی امین با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۲۰ نفر از این روحانیون اقامه نماز جماعت در مساجد شهری و روستایی استان به عهده دارند، بیان داشت: روحانیون و مبلغان باید با فرهنگ سازی نماز اول وقت، افراد بیشتری را جذب مساجد نمایند.

وی از حضور ۱۰۳ روحانی مستقر در روستاهای استان خبر داد و گفت: امید می رود با تجهیز و بهسازی خانه های عالم برای سکونت روستاییان حضور مبلغان طرح هجرت در روستاها فراهم شود و شاهد رشد کمی و کیفی برنامه های آموزشی و دینی در روستاها باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha