سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
کد خبر: 340757
۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵
مسجد

حوزه/ از 2700 روستای استان لرستان، دو سوم روستاها مسجد ندارند و مردم از فعالیت های این مراکز مهم عبادی، فرهنگی و اجتماعی بی بهره اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه لرستان در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در خرم آباد یکی از وظایف سازمان اوقاف را ساخت مساجد برشمرد و گفت: براساس روایات، مسجد مکانی است که هم می تواند فردای قیامت از انسان ها شفاعت کند و هم شکایت. این روایت اهمیت عظمت و لزوم ساخت مسجد را دو چندان نمایان می سازد.

حجت‌الاسلام محمد جواد عباس‌زاده با اشاره به این که امام جماعت، رکن اصلی مسجد است، تصریح کرد: روحانیون نقش ویژه ای در مساجد  دارند و باید نسبت به تشویق مردم به معارف دینی برنامه ریزی کنند و با بیان زیبا جوانان را جذب مساجد کنند.

وی با اشاره به کمبود هزار و 800 مسجد در لرستان گفت: در شهرستان‌های بروجرد، ازنا و الیگودرز تراکم مساجد بیشتر است و در مقابل شهرستان‌های نورآباد، کوهدشت و بخش مرکزی شهرستان خرم‌آباد تراکم مساجد کم‌تر است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه لرستان با یادآوری این‌که براساس استاندارد به ازای هر هزار نفر جمعیت یک مسجد نیاز است، ادامه داد: هم اکنون به همت این اداره کل، 150 مسجد در حال ساخت و تعمیر و تکمیل هستند و امید می رود با ساخت و تکمیل این مساجد تا پایان امسال، بخشی از نیاز استان به مسجد برطرف شود.

حجت الاسلام عباس زاده در پایان از خیرین دعوت کرد تا با مشارکت در ساخت مساجد، در اجر ترویج آموزه های دینی در جامعه سهیم شوند.

*دوسوم روستاهای لرستان فاقد مسجد!

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان نیز با اشاره به این که مسجد فقط محلی برای عبادت نیست، بلکه مرکزی است که می تواند حتی گره گشای مشکلات مردم باشد و در آن فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شکل بگیرد، گفت: هم اکنون کمبود مسجد در استان لرستان محسوس است، بطوری که از تعداد 2700 روستای استان لرستان دو سوم این روستاها مسجد ندارند و مردم ازفعالیت های این مراکز دینی، عبادی و سیاسی بی بهره اند.

 حجت الاسلام سعید مهدوی امین ابراز امیدواری کرد: با پیگیری متولیان ساخت مساجد و همچنین کمک خیران، نیاز استان لرستان به مسجد برطرف شود.

 مدیر کل تبلیغات اسلامی در پایان استان لرستان تصریح کرد: برای تحقق این مهم، مانند همیشه همت خیران می تواند گره گشا باشد .

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha