جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حسن ترابی - بروجرد

حوزه/امام جمعه بروجرد قاطعیت در اجرای عدالت را از مهمترین وظایف دستگاه قضا برشمرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان؛حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی ظهر امروز در دیدار  کارکنان دادگستری بروجرد با اشاره به اینکه امروز مبارزه با مفسدان اقتصادی و مقابله با آنها از مطالبات مهم مردمی است افزود:دستگاه قضا باید رسیدگی به پرونده مفسدان اقتصادی را بصورت ویژه و فوری در دستور کار قرار دهد و اجازه ندهد این مفسدان با آبرو و حیثیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بازی کنند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضا باید قاطعانه و سرسختانه در اجرای احکام مورد نظر کوشا باشد تصریح کرد:قاطعیت و رسیدگی به موقع به اجرای احکام از دیگر مطالبات مردم از دستگاه قضا است.

امام جمعه بروجرد با بیان اینکه رعایت عدالت،مقابله با ظلم و رفع تبعیض های ناروا از دیگر خواسته های ملت از دستگاه قضاست خاطر نشان کرد:برقراری عدالت در نظام جمهوری اسلامی که بر پایه نظام الهی بنیان نهاده شده است ،باید بیش از هر نظام دیگری مشهود باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی رسیدگی به موقع به دعاوی و کاهش زمان رسیدگی به شکایات و مطالبات مردمی را نیز از دیگر وظایف دستگاه قضا عنوان کرد و گفت:دستگاه قضا باید با سرعت و دقت در اسرع وقت و با تکریم ارباب رجوع مطالبات حقوقی مردم را برطرف نماید.

وی در پایان پیشگیری از وقوع جرم را از دیگر اولویت ها و وظایف دستگاه قضا برشمرد و افزود:احیای امر به معروف و نهی از منکر و نظارت عمومی و همگانی دستگاه های مرتبط را نیز از دیگر مواردی برشمرد که به کاهش وقوع جرم در جامعه کمک شایانی می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha