دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
قوه قضائیه

حوزه/ معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: با توجه به نیاز روز افزون مردم به دستگاه قضایی و همچنین اهمیت و حساسیت این جایگاه ، به شدت نیاز است که فضلای نخبه و مستعد حوزه های علمیه وارد عرصه قضاوت و مناصب مهم این دستگاه شوند.

حجت الاسلام و المسلمین  هادی صادقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شهید بهشتی و شهدای والامقام قوه قضاییه ابراز داشت: مسئولان ارشد دستگاه قضایی همواره بر لزوم حضور هر چه بیشتر حوزویان در قوه قضاییه تاکید و اصرار داشته اند و مهم آن است که ما بتوانیم زمینه لازم را برای تحقق این امر فراهم کنیم.

وی با اشاره به این که اولین مسئولیت در حکومت اسلامی که متوجه روحانیت می شود ناظر به مقوله قضاوت است، افزود: آنچه در این باره ضرورت دارد این که ما بیش از پیش در این باره کار فرهنگی و سرمایه گذاری در حوزه داشته باشیم تا طلاب و فضلای مستعد و علاقه مند حوزوی بهتر بتوانند منشا خدمات و برکات در دستگاه قضایی باشند.

این مقام عالی دستگاه قضایی با اشاره به اهمیت و حساسیت قضاوت در آموزه های اسلامی گفت: قضاوت بزرگترین منصب ها و بلندترین مسئولیت ها در جامعه اسلامی می باشد و قاضی عادل دارای شان بالایی است که فعالیتش توام با اجر و ثواب عظیمی است.

وی اضافه کرد: البته بی شک همین حساسیت و مقام رفیع می طلبد که مراقب لغزشگاه ها در این خصوص باشیم و با تقویت خودسازی و تقوا ، زمینه مصون سازی را در خود فراهم کنیم تا انشاالله در مسیر اجرای عدالت و رعایت قانون و دادن حق به حقدار موفق و موید باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی در خاتمه بیان داشت: به هر صورت می بایست از فضلای درس های خارج که استعداد و توانایی علمی بالایی دارند و در عین حال بسیار متقی و وارسته هستند، خواسته شود که به دستگاه قضایی ورود جدی داشته باشند چرا که اساساً قضاوت یک نوع اجتهاد در مصداق است و نیاز به قدرت استنباط دارد و لذا هر کسی نمی تواند عهده دار این منصب بسیار مهم و کلیدی گردد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha