دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله آملی لاریجانی

حوزه/ رئیس قوه قضاییه بر ضرورت تتبع، بررسی و واکاوی اندیشه سیاسی- دینی حضرت امام خمینی(ره) از سوی اندیشمندان و محققان و ارائه این اندیشه به جهان امروز تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، به نقل از روابط عمومی قوه قضائیه، آیت اله آملی لاریجانی، امروز در جلسه مسئولان عالی قضایی که در دادگستری تهران برگزار شد، با تسلیت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و گرامیداشت قیام 15 خرداد گفت: افکار بلند و ماندگار حضرت امام(ره) نیاز به تحقیق، تتبع و واکاوی دارد. از جمله این اندیشه‌ های بلند، نظریه «مردم سالاری دینی» در ساحت فلسفه سیاسی است و هم اینک می‌تواند به عنوان الگویی قابل عرضه به جهانیان مطرح شود.

رئیس قوه قضائیه، الگوی مدیریتی، رهبری و فلسفه سیاسی حضرت امام(ره) در قالب مردم سالاری دینی را دارویی موثر برای درمان بسیاری از مشکلات جهان امروز توصیف کرد و افزود: جهان امروز آرام آرام در حال رجوع دوباره به معنویت و ارزشهای دینی است و این اندیشه در سطح جهان درحال گسترش است.

وی، پیام تاریخی حضرت امام (ره) به گورباچف را نمونه ای بی بدیل از ماندگاری اندیشه های پویای ایشان برشمرد و تأکید کرد: افراد صاحب نظر و پژوهشگران می بایست اندیشه های ماندگار حضرت امام(ره) را بررسی و این آموزه های دینی و الهی را به جهان امروز که تشنه ارزشهای اخلاقی و دینی و آموزه‌ های عمیق عرفانی است عرضه کند.

رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک آغاز بکار مجلس جدید و همچنین تبریک به رئیس مجلس شورای اسلامی به خاطر کسب آرای بالای نمایندگان ملت و نیز تبریک به رئیس محترم مجلس خبرگان رهبری و آرزوی توفیق برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از آمادگی قوه قضاییه در همکاری با مجلس خبر داد و گفت: به رغم وجود برخی تلاش ها در جهت ایجاد فضاسازی های خاص در قبال انتخاب ریاست مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، فضای انتخابات ریاست خبرگان و مجلس بخوبی و با آرامش پیش رفت.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: احساس می شد که برخی ها با فضا سازی رسانه ای و اعمال فشار سعی داشتند آرای مردم (آرای نمایندگان) را تصاحب کنند، اما فضای عمومی مجلس شورای اسلامی به سمت خنثی سازی این تلاشها رفت.

رئیس قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد: مجلس دهم با همدلی و آرامش در مسیر ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری حرکت کند و در کنار تمام وظایف خود «رسیدگی به مسائل اقتصادی و معیشت مردم» و نیز وضعیت فرهنگی کشور را در اولویت خود قرار دهد .

آیت الله لاریجانی تصریح کرد: قوه قضاییه نیز به سهم خود به برآورده شدن اهداف مجلس شورای اسلامی و همکاری و همدلی میان قوای سه گانه کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha