چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 385533
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
حجت الاسالم سید لطف الله حیات الغیب - مدرسه کمالیه خرم آباد

حوزه /مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی بی بدیل برای پالایش رذایل اخلاقی و ایجاد خلقی نیکو در انسان هاست.

حجت الاسلام سید لطف الله حیات الغیب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با تمسک به حدیثی از امام صادق(ع) که می فرمایند:"کاملترین مومنان کسی است که تقوا و خلقی نیکو داشته باشد" افزود: روزه عبادتی برای تمرین مقاومت و صبر است که در این ماه مبارک می توان داشتن خلق نیکو را نیز برای خود تمرین نماییم.

وی ماه مبارک رمضان را کارخانه ای انسان ساز برای ارتقاء خصلتهای نیکو برای بندگان خدا بر شمرد و تصریح کرد: در ماه میهمانی خداوند سفره رحمت برای همگان گسترانیده شده و هر کس به قدر تمرین برای تحقق فضایل اخلاقی از آن بهره می گیرد.

رئيس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان لرستان با بیان اینکه حقیقت و راز و رمز روزه داری نیز پالایش اخلاق رذیله به سوی اخلاقهای نیکوست، اظهار داشت: انسان با صبر و طمانینه و با رعایت دستورات الهی می تواند اخلاقیات خوب از جمله خوش خلقی را در وجود خود نهادینه کند.

حجت الاسلام حیات الغیب با اشاره به این که هدف از بعثت نبی مکرم اسلام حضرت محمد ص نیز رشد و کمال اخلاقیات انسانی بوده، بیان داشت:در ماه مبارک رمضان نیز انسان با انس و تمسک به قرآن کریم و ادعیه این ماه ،می تواند با کنترل خشم خود و تمرین این امر در برابر خانواده، دوستان و همکاران خلق نیکو را برای خود رقم بزند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه ماه مبارک رمضان ماه بخشش و عفو نیز محسوب می شود یادآور شد: در این ماه با بخشش و گذشت همنوعان خود می توانیم بخشش خداوند از گناهانمان را نیز برای خود به ارمغان بیاوریم و استجابت دعاهایمان را نیز از پروردگار طلب نماییم.

مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد در پایان اخلاق سازی، احیاء و گسترش مکارم اخلاقی را از جمله خصایل ماه مبارک رمضان برای روزه داران برشمرد و افزود: در این ماه با روزه دارای اعضاء و جوارح بدن در مقابله با گناهان می توان، اخلاقیات خوب را برای تمام ماه های سال برای خود تمرین کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha