پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ماه مبارک رمضان

حوزه/ به همت معاونت تهذیب مدرسه امام صادق(ع) مرودشت، همایش "اغماض و عفو در رمضان" در این مدرسه علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، به همت و تلاش معاونت تهذیب حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان مرودشت، همایش" اغماض و عفو در رمضان" به بهانه ی ماه ضیافت الهی دراین مدرسه برگزارشد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود موسوی نژاد، تولیت مدرسه امام صادق(ع) شهرستان مرودشت در این همایش با  اشاره به اینکه عفو و اغماض، ساز و کار اسلام برای ریشه کنی کدورت ها به شمار می آید اظهار داشت: برای از بین بردن درگیری ها، چشم پوشیدن از خطا و لغزش دیگران و بخشیدن آنها باید پیشقدم بود و بهترین فرصت برای احیاء این عمل، ماه بندگی و ضیافت خدا ماه رمضان می باشد.

وی گفت: این دستور انسانی و الهی از ویژگی های اسلام است که به مسلمانان توصیه می کند در زندگی اجتماعی از خطا و لغزش دیگران بگذرید.

وی به مسئله عفو در روایات اشاره و خاطر نشان کرد: پیامبر مهربانی ها در بحارالانوار فرموده است که در روز قیامت منادی از طرف خدا صدا می زند که هر کس که بر خدا مزدی دارد برخیزد هیچ کس در ان روز بر نمی خیزد به جز کسانی که عفو کننده اند و بخشیدن را ملاک خود در دنیا قرار داده اند.

تولیت مدرسه امام صادق(ع) مرودشت با توجه به روایات بیان کرد: از بین بردن خشم  جلوگیری از عصبانیت در زندگی دنیا و آخرت تاثیر می گذارد، کسی که به خاطر خدا به هنگام خشم و عصبانی، جلوی نفس خود را بگیرد و ان را تحمل کند و از خطا و لغزش دیگران چشم پوشی نماید خداوند متعال او را راضی کرده خشنود می سازد و به او عزت و آبرو می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی نژاد اضافه کرد: هر انسانی در زندگی خود به نوعی طعم بخشیدن و عفو را چشیده و از آثار آن بهره ای برده است، پس بنابراین حالت هایی که در روح و فکر انسان در برخورد با عفو به وجود آمده است همان فواید و آثار آن است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha