جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌‌الاسلام حسن خیری

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ، کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی را در ماه مبارک رمضان چشمگیر توصیف کرد و آن را یکی از برکات این ماه عزیز دانست

حجت الاسلام و المسلمین حسن خیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: در حقیقت فراهم شدن زمینه مناسب برای اصلاح و تعالی فرد و جامعه از جمله دستاوردهای ماه رمضان است که البته تداوم این حالت در ماه های دیگر باعث سعادت و خوشبختی جامعه می شود.

وی افزود: آنچه ماه رمضان را از سایر ماه ها برجسته و متمایز می سازد، فضای معنوی حاکم بر زندگی فردی و اجتماعی است که به ویژه حضور در محافل دینی و مساجد ، انس بیشتر با قرآن و دعا و مناجات در فضاسازی و سوق دادن بیشتر افراد جامعه به سمت معنویت نقش بسیار موثری ایفا می کند.

عضو انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم با بیان این که گرایش به معنویت یکی از نیازهای جدی هر انسانی است ، اظهار داشت: به لطف الهی در این ماه بستر و فضای لازم برای این امر کاملاً مهیاست و کافی است که هر کس اراده کند در طول این یک ماه ارتباطش را با خدای مهربان بهتر کند که به برکت همین ارتباط قطعاً ارتباطش با بندگان خدا نیز بهتر و مطلوب تر می شود.

وی اضافه کرد: اتفاقاً همین مساله نیز در سالم سازی فضای جامعه به لحاظ آثار وضعی که در این ماه مبارک بر فرد و اجتماع مرتب است، بسیار موثر واقع می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نراق همچنین گفت: یکی دیگر از برکات فرهنگی و اجتماعی ماه مبارک رمضان ، تقویت سنت حسنه صله رحم و افزایش رفت و آمدهای خانوادگی به بهانه دعوت به افطار است که هم ثواب بسیاری برای آن درنظر گرفته شده و هم این که خود باعث تألیف قلوب و رفع کینه و کدورت ها در جامعه و به ویژه قوم و خویشان می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha