پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
نماز

حوزه/ به همت معاونت تهذیب مدرسه محمدیه(ص) شیراز، همایش بررسی شیوه های توسعه و ترویج نماز با حضور خانواده های حوزوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین جواد حائری شیرازی تولیت مدرسه علمیه محمدیه(ص) شیراز در همایش بررسی شیوه های توسعه و ترویج نماز اظهار داشت: تنها راه رستگاری در دنیا و آخرت، پایبندی افراد به نماز است.

تولیت مدرسه محمدیه(ص) شیراز بیان کرد: هر انسان مسلمان و مسئولی باید در توسعه و ترویج نماز کوشا باشد و با شیوه ها و ابزارهای مختلفی این عبادت عظیم را در خانواده و اجتماع، گشترش دهد، امروزه پدران و مادران، مربیان و معلمان و خلاصه همه اقشار جامعه باید به ترویج این مهم اهتمام ورزند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از راه های ترویج فرهنگ نماز در بین افراد خانواده و به خصوص کودکان استفاده از روش تشویق است.

حجت الاسلام و المسلمین جواد حائری شیرازی گفت: در دنیای امروز تربیت از راه تشویق یکی از بهترین و موثرترین وسائل است و اساتید و روحانیونی که با این سبک کودکان را به تحصیل دانش و انجام کارهای نیک وادار می کنند کارشان موفق آمیز خواهد بود.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که دعوت به نماز با زور و اجبار نتیجه ای ندارد، لذا باید کوشش شود که بچه ها از اول به نماز خواندن رغبت داشته باشند و به این کار تشویق شوند و به هر شکل موجبات تشویق آنان فراهم شود که با ذوق نماز بخوانند.

تولیت مدرسه محمدیه(ص) شیراز تصریح کرد: آموزش نماز به کودکان از وظایف اولیه پدران و مادران است که در این زمینه پیغمبر اکرم(ص) می فرماید که به کودکان در سنین هفت سالگی نماز یاد دهید و در ده سالگی او را در صورت سستی برای نماز تنبیه کنید.

این استاد حوزه  در ادامه گفت: استفاده از زبان هنر، احداث و زیبا سازی مساجد و نمازخانه ها، شخصیت امام جماعت، بیان رمز و راز نماز و آثار آن توسط روحانیون و مبلغین از دیگر  شیوه ها و راه های ترویج نماز می باشد.

وی با اشاره به وظایف روحانیون و طلاب و مبلغین این مدرسه در امر نماز بیان کرد: برای اینکه آینده مذهبی و معنوی و درخشانی داشته باشید باید به سراغ جوانان بروید تا آنها را پرورش بدهید و با خدا و پیامبر و معنویات آشنا کنید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha