سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
وحدت اسلامی

حوزه/ تولیت مدرسه اباصالح المهدی(عج) شهرستان زرقان اظهار داشت: محبت اهل بیت زیر بنای اسلام و آئین الهی است و بدون محبت آنان به حقیقت اسلام نمی توان رسید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین موحدی تولیت مدرسه علمیه اباصالح المهدی(عج) شهرستان زرقان در نشست اخلاقی طلاب این مدرسه، با اشاره به مسئله محبت اهل بیت و آثار دنیوی آن اظهار داشت: محبت اهل بیت(ع) زیر بنای اسلام و آئین الهی است و بدون محبت آنان به حقیقت اسلام نمی توان رسید.

وی اضافه کرد: محبت اهل بیت ریشه قرآنی دارد و خداوند آن را برای تمام پیروان اسلام واجب ساخته است و این ادعا حقیقتی است که بزرگان و دانشمندان اهل سنت نیز به آن معترف هستند.

تولیت مدرسه اباصالح المهدی(عج) در این نشست بیان کرد: محبت و مودت اهل بیت یکی از موارد اتفاق تمام فرقه های اسلامی وابسته به هر گروه و جریانی می باشد و همه مسلمانان عالم آن را یکی از مسلمات اصول دین و از واجبات الهی پذیرفته اند، بنابراین مودت و محبت اهل بیت یکی از نکته های مشترک بین شیعه و اهل سنت است و این نقطه عطفی برای وحدت مسلمانان می باشد.

وی در ادامه این مراسم گفت: اگر همه مسلمانان بر سر سفره اهل بیت(ع) جمع شوند بسیاری از اختلاف های فرقه های مسلمانان کاسته خواهد شد، عصر حاضر از هر زمانی بیشتر به وحدت مسلمانان نیازمند است، اگر همه اهل اسلام زیر چتر آموزه های اهل بیت جمع شوند همه مشکلات و فشارهای استکبار را پشت سر خواهند گذاشت، چنانکه در زیارت جامعه کبیره آمده است "مُوَالاتِكُمْ تَمَّتِ الْكَلِمَةُ وَ عَظُمَتِ النِّعْمَةُ وَ ائْتَلَفَتِ الْفُرْقَةُ" از موالات شماست که کلمه تمام و نعمت ها بزرگ تر و جدایی ها می پیوندد.

حجت الاسلام و المسلمین موحدی با اشاره به حضور در ماه مبارک رمضان و بخشش گناهان در این ایام، گفت: وقتی به روایات فراوانی به ذهن می رسد مطلق گناه، گبیره و صغیره، چه حق الناس چه حق الله همه با محبت اهل بیت بخشوده می شود.

وی در پایان به روایات معتبر اشاره کرد و خاطر نشان کرد: محبت اهل بیت گناهان را می زداید یا باعث بخشش است. مودت اهل بیت انسان را به راه ولایت و اطاعت راهنمایی می کند، پس کسی که مطیع خدا باشد دوستدار اهل بیت است و هرکس خدا را نافرمانی کند دشمن اهل بیت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha