جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین موحدی تولیت مدرسه اباصالح المهدی(عج) زرقان

حوزه/ تولیت مدرسه اباصالح المهدی(عج) زرقان گفت: زن بی حجاب با آرایش و جلوه گری گرچه تلاش می کند جمال و کمال خود را نشان دهد، اما فقط زمینه را برای بهره گیری سوءاستفاده کنندگان فراهم و امنیت اخلاقی جامعه را به مخاطره می اندازد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از فارس، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین موحدی تولیت مدرسه اباصالح المهدی(عج) زرقان در جمع طلاب و روحانیون این شهرستان با اشاره به مسئله "حفظ حریم میان محرم و نامحرم" اظهار داشت: در این زمینه دیدگاه های افراطی و تفریطی بسیاری وجود دارد.

وی افزود: بعضی آن را طبیعی و در حد روابط خواهر و برادر می دانند، ولی از نظر برخی دیگر هرگونه ارتباط با نامحرم نادرست است. اسلام افراد جامعه را به رعایت حد اعتدال دعوت کرده است.

استاد حوزه فارس ادامه داد: تحریک شهوت در ارتباط با نامحرم مسئله ای مذموم است و انسان را از یاد خدا غافل می کند. پسر و دختر موظف اند دیدگان خود را از زمینه سازی برای آن ببندند، و لذا خداوند در سوره نور پیرامون این مسئله می فرماید که "قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ / وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ" به زنان و مردان مومن بگو چشم های خود را از نگاه به نامحرمان و نگاه هوس آلود فرو گیرند.

حجت الاسلام موحدی بیان کرد: گفت و گو با نامحرم می تواند برخی انحرافات جنسی را به همراه داشته باشد. مراعات آداب اسلامی در گفت و گو با نامحرمان فضا را به سمت و سوی مناسبی سوق می دهد و باید توجه داشته باشیم که لحن حرف زدن در برابر نامحرم به گونه ای باشد که از ایجاد هرگونه تحریک و وسوسه مصون بماند.

وی اضافه کرد: در هنگام حرف زدن با نامحرمان باید حریم ها را حفظ کرد، ولذا رعایت حریم و فاصله ارتباطی میان نامحرمان تا حد زیادی به سلامت ارتباط کمک می کند.

تولیت مدرسه علمیه اباصالح المهدی(عج) زرقان گفت: نحوه پوشش و آرایش در برابر جنس مخالف نیز عاملی موثر در نوع رابطه به حساب می آید. اسلام به دلیل جذابیت ویژه زنان، بر مراعات پوشش کامل از سوی آنان تاکید کرده است .

وی افزود: زن بی حجاب با آرایش و جلوه گری گرچه تلاش می کند جمال و کمال خود را نشان دهد، اما فقط زمینه را برای بهره گیری سوءاستفاده کنندگان فراهم و امنیت اخلاقی جامعه را به مخاطره می اندازد.

وی یادآور شد: ارتباط دختر و پسر که به انگیزه های مختلفی شکل می گیرد از جمله تامین محبت، برای افرادی که والدین یا افراد مهم خانواده به آنها بی مهری کرده اند، کنجکاوی، برای کسانی که شناخت کافی از جنس مخالف ندارند و دوست دارند به طور مستقیم شناخت پیدا کنند.

حجت الاسلام موحدی بیان کرد: گاهی انسان در ارتباط با نامحرم فضای درونی یا بیرونی و خطر شدیدی را احساس می کند و به رغم میل به گریز، کاری انجام نمی دهد.

تولیت مدرسه اباصالح المهدی(عج) شهرستان زرقان خاطر نشان کرد: مهار غریزه جنسی در صورتی امکان پذیر است که فرد به رغم میل جنسی، اعضا و جوارح خود را نیز در مقابل جاذبه های شهوانی مهار کند.

وی در پایان این نشست گفت: حضور نامحرمان در کنار یکدیگر نباید به صورتی باشد که خلوت گزینی با جنس مخالف تلقی شود؛ لذا این موقعیت خطرناک به حریم شکنی ختم می شود، پس بنابراین خلوت کردن با نامحرم زمینه ساز انحراف اخلاقی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha