دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله شیخ موحد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران فارس، در صدور پیامی به منظور فرا رسیدن روز بزرگداشت علامه مجلسی اظهار داشت: مرحوم مجلسی جغرافیای تشیع را در عالم ایجاد و دین حقیقی پیامبر(ص) را زنده نمود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیت الله علی شیخ موحد مدیر حوزه علمیه خواهران فارس به منظور فرا رسیدن 30 مردادماه روز بزرگداشت علامه مجلسی فقیه شیعه در دوران شاه سلیمان و شاه سلطان حسین صفوی و مولف بزرگترین منبع حدیث در تشیع به زبان عربی، در نوشتاری اظهارداشت: به نظر می رسد بهترین اثر وجود علما، راهنمایی و رساندن مردم به حقایق عالم می باشد. علما نمی گذارند معاندین از غفلت مردم استفاده کرده و حقایق را وارونه جلوه دهند و احیاناً باطل را حق و حق را باطل معرفی کنند.

وی افزود: حقیقت، ماندنی و ماندگار است و خلقت انسان با او عجین و الفت دارد. تمایل انسان به حقیقت، امری فطری و همگانی است. در این عالم، افرادی که به دنبال این نکته بوده اند، خدمات بزرگی کرده و حیات آن ها معلول خدمات آن هاست.

مدیر حوزه خواهران فارس نشان کرد: مرحوم مجلسی یکی از آن هاست. با صفویه کنار آمد تا بتواند، جغرافیای تشیع در عالم ایجاد کند. اگر این کار را نکرده بود، هیچ گاه جغرافیای تشیع پدید نمی آمد و شیعه کشور و مرز نداشت و در نتیجه علوم اهل بیت به دست فراموشی سپرده میشد و امروز دین حقیقی پیامبر زیر خرمن ها خاکستر معاندین، یا محو شده و یا به کلی تحریف می گشت.

وی بیان داشت: علامه مجلسی و امثال او از خود گذشتگی کردند و به تمام معنی کلمه ایثار، که این جغرافیای تشیع پدید آمد و ماند. مشاهده می کنید سردمداران دنیاطلب که خود را متولی حرمین شریفین معرفی می کنند، چه خیانت هایی در عالم اسلام با پول و نفت مسلمین به اسلام و مسلمین روا داشته و نوکری اجانب را بر خدمت به مسلمین مقدم می دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha