جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علی شیخ موحد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس گفت: علاوه بر عباداتی که در شب قدر صورت می گیرد و موجب بهره مندی فرد از رحمت الهی می شود، خداوند متعال فرصت طلایی توبه را در اختیار بندگانش برای جبران گناهان و خطاهایشان قرار داده است.

آیت الله علی شیخ موحد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، با بیان اینکه ماه رمضان نسبت به ماه های دیگر از عظمت و شرافت ویژه ای برخوردار است، گفت: در ماه رمضان به واسطه روزه گرفتن و عباداتی که در این ماه مخصوصا شب قدر وارد شده است انسان می تواند به نفوس قدسیه دست پیدا کند.

وی اظهار داشت: ماه رمضان به خاطر نزول قرآن، گشوده شدن درهای رحمت الهی و عباداتی که فرد انجام می دهد فضیلت بسیاری دارد و مبارک واقع شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس گفت: علاوه بر عباداتی که موجب بهره مندی فرد از رحمت الهی می شود، خداوند متعال فرصت طلایی توبه را در اختیار بندگانش برای جبران گناهان و خطاهایشان قرار داده است.

آیت الله شیخ موحد با بیان اینکه که تنها استغفار کافی نیست، بیان داشت: توبه به معنای حقیقی انزجار پیدا کردن نسبت به گناه است به گونه ای که اگر فرد به یاد گناه افتاد ناراحت و شرمگین بشود.

وی شب قدر را زمان مناسبی برای توبه و بازگشت از گناهان عنوان کرد و گفت: این ایام عزیز را نباید از دست بدهیم چرا که خداوند در شب قدر بی حد و حصر می بخشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان با بیان اینکه شب قدر، شب اجابت دعاها و تعیین سرنوشت ها است، اظهار داشت: برخی از گناهان مانند حق الناس حتی اجازه اجابت دعاهایمان را نمی دهند باید در ماه رمضان و شب های قدر به فکر جبران اشتباهات خویش باشیم.

وی با تأکید بر اینکه گاهی شخص گناهی مرتکب می شود و به سبب آن از نعمات الهی بی بهره می شود، افزود: شب قدر شب توبه و دعا است و وقتی است فقط برای خدا؛ لذا باید فرصت را غنیمت بشماریم و در جهت یافتن طهارت باطن با خدا راز و نیاز کنیم.

آیت الله شیخ موحد با بیان اینکه شب قدر شب نزول باران رحمت الهی بر سر همه انسانها است، گفت: با توجه ویژه دل ها را با یاد خدا نورانی کنیم و در درون خود انقلابی عظیم برپا کنیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha