جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 آیین نکوداشت آیت الله موحد(ره)

حوزه/ مرحوم آیت‌الله محمد علی شیخ موحد(ره) تمام عمر خود را برای ترویج فقه جعفری و تبیین اندیشه شاگردان آن امام همام هزینه کرد

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، آیت الله اسدالله ایمانی، امروز در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت حضرت علی بن حمزه (ع) و نکوداشت مرحوم آیت الله محمدعلی شیخ موحد، در شیراز اظهار داشت: مرقد امامزادگان، سنگ صبور و مضجع پاکشان بارانداز فکری جامعه و پناهگاه شیعیان ج است و باید از این سرمایه‌های معنوی به‌گونه‌ای مطلوب حراست شود.

وی، استقبال مردم از زیارتگاه‌ها را کاری قابل ستایش دانست و گفت: اهل بیت(ع) و امامزادگان (ع) حامی اصلی این کشورهستند و در بحران‌ها ما را یاری می‌کنند

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه با تجلیل از آیت الله محمدعلی شیخ موحد(ره)، افزود: مرحوم آیت‌الله موحد تمام عمر خود را برای ترویج فقه جعفری و تبیین اندیشه شاگردان آن امام همام هزینه کرد و برای توسعه فقه اهل‌بیت (ع) و دروس حوزوی تلاش فراوانی انجام داد و طلاب و شاگردان بسیاری تحویل جامعه داد.

وی تصریح کرد: مرحوم آیت الله موحد هیچ گاه برای راحتی خویش تلاش نکرد، بلکه برای احیای ارزش‌های نبوی و قرآن کریم تمام تلاش خود را بکار بست.

دانش دینی؛ ویژگی بارز آیت الله موحد(ره)

آیت الله علی شیخ موحد، فرزند مرحوم آیت‌الله موحد نیز در این مراسم گفت: تأثیر امامزادگان در ثبات ایمانی و اعتقادی ایرانیان بسزا بوده و عدم توجه به آنان بحران عقلی و علمی را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به ویژگی های مرحوم آیت الله موحد، خاطرنشان کرد: دانش دینی، شاگرد پروری، استقلال و باروداشتن به نعمات خداوندی از مهم ترین خصوصیات و ویژگی های ایشان بود.

تعطیلی برای آیت الله موحد معنا نداشت

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوفاضل رضوی اردکانی، امام جمعه موقت شیراز نیز در این مراسم گفت: تجلیل و تعظیم حضرت علی بن حمزه (ع) و تکریم علمایی که در جوار آن حضرت مدفون هستند، همزمان برگزار می‌شود و این تجلیل سبب شناساندن علما به نسل جوان و ترویج علم می‌شود.

دبیر برگزاری سالروز شهادت علی بن حمزه (ع) با اشاره به نقش تجلیل ازعلما و بزرگان بر تربیت نسل‌ها، تصریح کرد: اگر جوانان بدانند به علما و دانشمندان احترام گذاشته و بعد از سال‌ها نام و یاد آنها زنده نگهداشته می‌شود، به سمت علم آموزی رو می‌آورند.

امام جمه موقت شیراز با بیان این که آیت‌الله موحد نمونه بارز یک عالم و دانشمند است، خاطرنشان کرد: واژه تعطیلی برای ایشان معنا نداشت و به جز روز عاشورا و 21 ماه رمضان، تمام روزهای سال به تحصیل و تدریس مشغول بودند.

وی بیان کرد: ساده ‌زیستی یکی دیگر از اصول اخلاقی ایشان بود و اگر طلبه‌ای به دلیل فقر از فردی تقاضای کمک می‌کرد باید از مدرسه می‌رفت، مناعت طبع طلبه‌ها برای ایشان اهمیت بالایی داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین رضوی اردکانی با بیان اینکه 900 امامزاده در استان فارس وجود دارد، عنوان کرد: از این میان  267 نفر دارای شجره ثبت شده هستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha