جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سیداسماعیل شاکر

حوزه / امام جمعه اردکان، بهبود عملکرد نظام آموزش را از مولفه های مهم تحول در حوزه خواند و گفت:انگیزش نقش اساسی را در پیشرفت تحصیلی طلاب ایفا می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر، صبح امروز در جمع معاونین آموزش مدارس علمیه استان یزد که در مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان اردکان برگزار شد، با بیان اهمیت برگزاری جلسات مشورتی، گفت: استفاده از نظرات یکدیگر باعث پیشرفت روند کاری معاونین می شود.

امام جمعه اردکان با بیان اینکه يكی از مشكلات عمده‌ای كه در برخی طلاب حوزه در سطوح گوناگون به ويژه سطوح پائين و سال های اوليه طلبگی وجود دارد، نداشتن انگيزه است، گفت: در واقع بسياری از مشكلات آموزشی نيز از همين كاستی نشأت می گيرد و این مسئله برای مدیران آموزشی کاملا واضح و روشن است.

وی ادامه داد: انگیزش نقش اساسی را در پیشرفت تحصیلی و بهبود عملکرد نظام آموزش ایفا می کند. اگر افراد انگيزه بالايی داشته باشند، بی ترديد نظام آموزشی نيز از اثربخشی، كارايی و در نتيجه بهره‌ وری بالاتری برخوردار خواهد بود.

امام جمعه اردکان ادامه داد: با توجه به اهميت و نقش انگيزش در رشد و پيشرفت تحصيلی، مديران و مسئولان حوزه نيز بايد برای تقويت انگيزش طلاب حوزه تلاش كنند. اگر مديران آموزشی و اساتيد حوزه در زمينه انگيزش، دانش و مهارت كافی داشته باشند و برای بالا بردن انگيزش تحصیلی طلاب به راهبردهای انگیزشی در فرایند تعامل با آنها توجه نمايند، خواهند توانست از مشكلات آموزشی طلاب به بهترين نحو پيشگيری كنند، در اين صورت نظام آموزشی حوزه نيز از بهره وری بيشتری برخوردار خواهد بود.

حجت الاسلام شاکر با بیان اینکه دروس حوزوی مثل سایر رشته ها نیست که بعد از چند سال به پایان برسد، خاطر نشان کرد: اگر اهمیت فراگیری علوم حوزوی برای طلاب تبیین گردد هم باعث ایجاد انگیزه و علاقه در بین آنها می شود و هم خود طلاب خواهان سخت گیری برای ارتقاء سطح علمی حوزه می شوند.

313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha