شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اردکان

حوزه/ بانوان فعال مدرسه علمیه تخصصی فقه و اصول فاطمة الزهرا(س) اردکان یک دوره کارگاه آموزشی فضای مجازی، مسابقه کتابخوانی و اعزام به اردوی جهادی روستای محروم رباط پشت بادام را برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد؛ خانم حبیبی، مدیر مدرسه علمیه سطح سه (کارشناسی ارشد)فقه و اصول فاطمة الزهرا(س) اردکان از اجرای برنامه های فرهنگی بانوان حوزوی در این مدرسه خبر داد.

*اعزام به اردوی جهادی

طلاب فعال مدرسه علمیه فقه و اصول خواهران اردکان به منظور ترویج احکام اسلامی و مشاوره خانواده به یکی از روستاهای شاخص شهرستان اردکان و در مسیر پرتردد یزد - مشهد مقدس اعزام شدند.

بانوان اعزامی در این اردوی جهادی در جمع بانوان روستایی به بیان موضوعات تربیت فرزند، احکام اسلامی، سبک زندگی اسلامی و آیین همسرداری پرداختند.

*برگزاری مسابقه کتابخوانی

مسابقه کتابخوانی«سلام بر ابراهیم» به صورت همزمان در سراسر استان یزد  برگزار شد که  نتایج مسابقه متعاقبا در تاریخ ۲۵ مهر اعلام خواهد شد.

شایان ذکر است، مدیر مدرسه فقه و اصول خواهران اردکان گفت: بسیاری از طلاب طی تماس و یا با مراجعه حضوری از انتخاب این کتاب قدردانی وتشکر کردند.

*برگزاری دوره  فضای مجازی

کارگاه آموزشی آشنایی با فضای مجازی با تدریس خانم ها شیری و شاکر، معاون فرهنگی مدرسه و فعال فضای مجازی و جمعی از طلاب علاقه مند برگزار شد.

شیری، معاون فرهنگی مدرسه با اشاره به فرموده رهبر انقلاب مبنی بر استفاده صحیح از فرصت فضای مجازی، اظهار کرد: امروز فضای مجازی امکان برقراری ارتباط با سراسر جهان را برای ما فراهم کرده است و به راحتی می توانیم از درون خانه پیام اسلام و تشیع را به تمامی جهان مخابره کنیم این در حالی است که به گفته بزرگان در سالهای پیش بهترین فرصت برای این فعالیت ایام حج بود که بتوانند با سایر مسلمین جهان تماس بگیرند اما در شدیدترین تدابیر امنیتی در عربستان و همیشه همراه با دستگیری تعدادی از افراد...  لذا بایستی از این فرصت برای صدور انقلاب خود به جهان استفاده کنیم.

در ادامه این کارگاه آموزشی، زینب شاکر یکی از بانوان فعال این مدرسه علمیه چگونگی کار در فضای مجازی، برخی اصلاحات رایج در فضای مجازی مثل هشتک گذاری و منشن کردن  و  ... به صورت کارگاهی برای طلاب بیان کرد.

وی با معرفی کوثر نت گفت: اینجا فضایی  بسیار امن و با امکانات بالایی است که ویژه طلاب سراسر کشور آماده شده است و شما می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید.

 در ادامه، چگونگی بارگزاری مطلب و عکس، تحسین کردن مطالب و نظر گذاشتن و گروه ها، چگونگی ساخت ایمیل و وبلاگ به طلاب جدید الورود آموزش داده شد و همگی با فضای وبلاگ  و چگونگی وبلاگ نویسی به صورت کارگاهی آشنا شدند.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha