شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام محمد فردوسی‌ پور

حوزه/ معاون فرهنگي و تبليغي حوزه علميه خراسان بيان كرد: حضور هدفمند روحانیت در فضاي مجازي با بهره گيري از وسایل ارتباط جمعي جديد، بهترين روش براي مقابله با دشمن و شبهه ­زدايي است.

حجت الاسلام محمد فردوسي پور، معاون فرهنگي و تبليغ حوزه علميه خراسان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري«حوزه» در مشهد با بيان اين كه يكي از بحث هاي مهم دين اسلام، تبليغ است، گفت: يكي از بحث هاي تبليغي در دنياي امروز با توجه به تاكيدات رهبر معظم انقلاب در جلسات درس و دیدار اخير با شوراي عالي حوزه های علمیه، ‌استفاده از  فضاي مجازي، با توجه به گسترش علم و پيشرفت آن و گستردگي اين عرصه است.

تاکید بر حضور هدفمند در فضای مجازی

معاون فرهنگي و تبليغي حوزه علميه خراسان بيان كرد: از آنجا كه فضاي مجازي و فرصت هاي آن در اختيار جوانان و خانواده ها مي باشد، حضور هدفمند در این عرصه با بهره گيري از وسایل ارتباط جمعي جديد، بهترين روش براي مقابله با دشمن در رفع شبهه زدايي هاي به وجود آمده است.

وي با بيان اينكه يكي از رسالت­ هاي پيامبر(ص) كه در قرآن كريم بيان شده، ابلاغ رسالت و رساندن پيام وحي به مردم است، افزود: طلاب و روحانیون به عنوان هدايت گران جامعه بايد دين را به مردم ابلاغ كنند و آنها را از لحاظ بصيرتي و عقيدتي ارتقا دهند.

حجت الاسلام فردوسي پور با بيان اينكه تبليغ دين شيوه و روش هاي مختلفي دارد، مطرح كرد: يكي از مهمترين روش هاي تبليغ با توجه به تهاجم فرهنگي و شيوه هاي دشمن، بحث تبليغ چهره به چهره است كه مبلغان و پيام رسانان دين مي توانند با بهره گيري از اين روش تبليغي در جذب جوانان به دين و رفع شبهات از دل آنان تاثير گذارتر باشند.

اعزام 40 گروه جهادي تبليغي

معاون فرهنگي و تبليغي حوزه علميه خراسان در ادامه با اشاره به برنامه هاي اين معاونت در ماه محرم، گفت: معاونت فرهنگي و تبليغی حوزه علميه خراسان در ماه محرم امسال، اعزام 40 گروه جهادي تبليغي را به همراه بسته هاي فرهنگي به شهرهاي استان خراسان در دستور کار قرار داد.

وي با اعلام اينكه تا كنون 25 گروه اعزام شده اند، افزود: اين گروه ها علاوه بر تبليغ دين و بيان معارف اسلامي در رفع شبهه­ زدايي و معرفي چهره واقعي اسلام  در ميان جوانان و مردم مناطق مختلف به امر تبليغ مبادرت مي ورزند.

حجت الاسلام فردوسي پور با اشاره به اهميت انسجام گروه هاي تبليغي، اعلام كرد: در همايش وارثان عاشورا ويژه مبلغان، محتوا و موضوع جلسات تبليغي در ماه محرم اعلام و آموزش داده شد.

ضرورت الگو گیری از سیره معصومین(ع)

وي با بيان اينكه داشتن روحيه شهادت طلبي،‌ بصيرت و مقاومت در برابر ظلم، به عنوان موضوع منبرهاي ماه محرم در اختيار 300 مبلغ و مبلغه قرار گرفت تا مردم را نسبت به آنها آگاه كنند، خاطر نشان كرد: اولين نكته آموزشي و تبليغي به مبلغان بحث زندگي حسيني مي باشد كه امروزه به الگوگيري از سيره و روش زندگي امامان معصوم(ع) به ويژه زندگي امام  حسين(ع)، احتياج داريم.

معاون فرهنگي و تبليغي حوزه علميه خراسان همراه با ثارالله و همگام با روح الله را به عنوان نكته بعدي ارائه شده به مبلغان اردوهاي جهادي محرم عنوان كرد و گفت: نكات ارائه شده به مبلغان در راستاي بصيرت افزايي نسبت به نهضت اهل بيت(ع)، ويژگي ها و درس هاي زندگي امام حسين( عليه السلام)و استفاده از آنها در نظام اسلامي و انقلابي است تا نسبت به تبيين مساله تقويت نظام و ولايت مداري در نظام اسلامي استفاده شود.

روحانیون شبهه زدایی کنند

وي با اشاره به شيوه هاي هجوم عليه فرهنگ عاشورا از سوي دشمنان، افزود: دشمن در مقابله با روشنايي مساله محرم، شبهاتي را ميان مسلمانان رواج داده كه يكي از محتواهاي ارائه شده به مبلغان محرم مطرح كردن شبهات فرهنگ عاشورا و رفع آنان در ميان مردم است.

حجت الاسلام فردوسي پور، نحوه اجراي عزاداري­ هاي امروزه را با توجه به خرافات و رخنه هاي دشمن يكي ديگر از مطالب ارائه شده به مبلغان عنوان كرد و افزود: با ارائه سرفصل هايي از قرآن و اهل بيت(ع) شيوه هاي صحيح عزاداري را براي مبلغان مطرح كرديم تا از خرافاتي كه دشمن در ميان عموم مردم ترويج داده، جلوگيري كنيم.

وي، موضوع روش شناسي دشمن را از ديگر مطالب ارائه شده به مبلغان محرم عنوان كرد و گفت: با توجه به تاكيدات رهبر معظم انقلاب در مقابله با ارزش هاي عيني بايد دشمن خود را بشناسيم و با شناخت روش هاي آن در مقابله با آن برآييم.

معاون فرهنگي و تبليغی حوزه علميه خراسان مطرح كرد: هر روز در كانال تلگرام به صورت روزانه براي بصيرت افزايي مبلغان در آگاهي و ارتباط با مخاطبان و انتقال مسائل به مردم نكات و محتواهايي بارگذاري مي شود.

اعزام مبلغ ويژه اربعين به عراق

حجت الاسلام فردوسي پور در ادامه از اعزام گروه هاي تبليغي در مساجد مهم عراق و مسيرهاي منتهي به كربلا در اربعين امسال خبر داد و گفت: براي اين طرح دوره هاي آموزشي تبليغ و زبان عربي برنامه ريزي شده و روحانيون مبلغ پس از گذراندن آن، براي امر تبليغ به كشور عراق اعزام مي شوند.

معاون فرهنگي و تبليغی حوزه علميه خراسان بيان كرد: دو طلبه به عنوان معين هر مبلغ را همراهي خواهند كرد تا با روش ها و زمينه هاي تبليغ دين آشنا شوند.

از ظرفیت اربعین بهره برداری شود

وي در پايان با اشاره به منويّات رهبر معظم انقلاب در استفاده از موقعيت و ظرفيت اربعين، خاطر نشان كرد: اعزام مبلغ براي اربعين امسال با همكاري ستاد اربعين خراسان صورت خواهد گرفت تا از فضاي گسترده و جمعيت موجود در اين حركت عظيم عزاداران، بهترين بهره ­برداري انجام شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha