دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‎الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی

حوزه/ مسئول کارگروه تبلیغ و نماز کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین گفت: ۱۱۰۰مبلغ به صورت تخصصی در مسیر اربعین و مرزهای ایران و عراق و سایر شهرهای مقدس فعالیت خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجتالاسلام والمسلمین احمد شرفخانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران که در اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف در قم برگزار شد، با اشاره به جایگاه اربعین حسینی(ع) در معارف دینی گفت: این اجتماع اربعین، بزرگترین اجتماع دینی در جهان اسلام است.

وی افزود: اجتماع اربعین تجلیگاه ایمان،‌عشق و محبت مردم به اهل بیت(ع) است؛ در این عرصه باید به بیان اهداف قیام حضرت امام حسین(ع) و عاشورا در بین مردم بپردازیم، آن هم در شرایطی که دشمنان به هر نحوی قصد تخریب این فضا را دارند.

مسئول کارگروه تبلیغ و نماز کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با اشاره به اهمیت حفظ وحدت و آموزش های دینی در این مراسم تصریح کرد: این حضور گسترده وظیفه مسئولان اجرایی و فرهنگی کشور را برای پوشش این مراسم بیشتر می کند.

وی یادآورشد: در همین راستا کارگروه تبلیغ و نماز با حضور اوقاف، بعثه رهبری، معاونت تبلیغ حوزه، جامعه المصطفی، موسسه روایت سیره شهدا، تشکلهای تبلیغی و جهادی و دفتر تبلیغات و... تشکیل شد؛ پس از تشکیل جلسات مختلف، نظام دقیقی با عنوان نظام نامه آموزشی، محتوایی، اعزام، اقامه نماز تدوین گردید.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف بیان کرد: فعالیت تبلیغی مبلغان متخصص و تحت آموزش قرار گرفته در مسیر اربعین و مرزهای ایران و عراق و پیش و پس از مرزها و شهرهای مقدس انجام خواهد شد.

حجتالاسلام والمسلمین شرفخانی بیان کرد: محورهای مختلفی در این کارگروه مشخص شده است که شامل محورهای نجف، کوفه، شط به کربلا، بصره و حله به کربلا، کاظمین، کربلا، مهران به کوفه و برخی اماکن متبرکه چون وادی السلام، مسجد حنانه، تل زینبیه، مقام صاحب الزمان، مسجد کوفه، مسجد سهله و... است.

معاون اوقاف کشور نشر معارف اهل بیت(ع)، پاسخگویی به سوالات شرعی مردم و ارتقای سطح معرفتی زائران را در دستور کار خود دارد بیان کرد: در این طرح 1100 روحانی پس از ثبت نام در سامانه تبلیغی و طی مراحل آموزشی شرکت خواهند داشت.

وی گفت: در این طرح طلاب با روش منبری، چند رسانهای، تبلیغ روایت گری و...فعالیت خواهند کرد؛ از این تعداد 100 مبلغه فعالیت دارند که در مواکب ویژه بانوان حضور خواهند یافت و در مسیرهای ویژه به تبلیغ می پردازند.

مسئول کارگروه تبلیغ و نماز کمیته فرهنگی اربعین با ذکر این مطلب که وحدت و همدلی و هم افزایی گسترده ای بین مجموعه‌های تبلیغی ایجاد شده است بیان کرد: امسال برنامه و استراتژی منظم و دقیقی برای انجام این طرح در نظر گرفته شده است.

وی گفت: ثبت نام در کل کشور از طریق سایت العربین و سازمان اوقاف و امورخیریه و دفتر تبلیغات و... انجام  می شود که مبلغان دارای شرایط ویژه در این طرح ثبت نام کرده و در دورههای آموزشی شرکت  می کنند؛ کمیته آموزش در این کارگروه تشکیل شد که سرفصل‌های آموزشی و کتب آموزشی تهیه شده و در اختیار مبلغان قرار می گیرد.

حجتالاسلام والمسلمین شرفخانی بیان کرد: طلابی که به عنوان مبلغ اعزام میشوند در دوره‌های آموزشی این کمیته شرکت می کنند تا آمادگی لازم برای حضور موفق در این زمینه را داشته باشند.

مسئول کارگروه تبلیغ و نماز کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین از فعالیت تبلیغی دو شهر کاظمین و سامرا خبرداد و گفت: محور اصلی فعالیتهای تبلیغی اربعین، نشر معارف اهل بیت(ع) و درسهای عاشورا و مباحث وحدت آفرین و اتحاد در بین مسلمانان، آداب زیارت و معرفت زیارت، بصیرت افزایی، دشمن شناسی و... خواهد بود.

معاون اوقاف کشور حضور طلاب در این طرح را کاملا جهادی و تبرعی دانست و گفت: خوشبختانه طرف عراقی نیز هماهنگی های بسیار مناسبی برای پوشش برنامههای تبلیغی انجام داده است و قرار شده است از فعالیت های سیاسی و ترویجی بیهوده جلوگیری و به افزایش وحدت در میان مسلمانان کمک شود.

وی بیان کرد: فعالیت های فرهنگی طرف عراقی با هماهنگی دفاتر مرجعیت عراق و مسئولان فرهنگی واحدهای مختلف انجام می شود ولی فعالیت این کارگروه متمرکز بر زائران ایرانی است.

حجتالاسلام والمسلمین شرفحانی از 10 تا 15 روزه بوده دوره تبلیغی اربعین خبرداد و گفت: این طرح تبلیغی ده روز خواهد بود، ولی در برخی از مناطق فعالیت این طرح متغیر خواهد بود؛ در این طرح سعی می شود که طلاب با اطلاع کامل نسبت به پاسخ به شبهات برخی فرق انحرافی نیز بپردازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha