شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
زاده نیکپور، مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد یکی از خصوصیات بارز امام حسین (ع) را اجرای حق و عدم سازش دانست و افزود: انسان مؤمن نباید در بحث اصول و عقایدش با کسی سر سازش داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد؛ آزاده نیکپور، مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد در نشست سوگواری دهه اول محرم که همه ساله با حضور عموم بانوان یزدی، در این مدرسه برگزار می شود بر ضرورت انس با قرآن و آشنایی بانوان با احکام اسلامی تأکید کرد و گفت: شیعه واقعی باید حداقل روزی 50 آیه از قرآن را تلاوت کند و بر این کار مداومت داشته باشد و بهره بردن از قرآن درگرو  تدبر و فهم کافی در قرائت آن است.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد با اشاره به شأن نزول سوره کافرون، یکی از خصوصیات بارز امام حسین (ع) را اجرای حق و عدم سازش دانست و افزود: انسان مؤمن نباید در بحث اصول و عقایدش با کسی سر سازش داشته باشد و امام حسین (علیه السلام) در اجرای حق هیچگاه سستی ننمود.

نیکپور برخی احکام مرتبط با قرآن را شامل « با وضو بودن هنگام مسّ جلد قرآن»، « بدون اشکال بودن مسّ آیات قرآن در نرم افزارهای قرآنی موجود در تلفن همراه»، « به آب انداختن، دفن کردن و سپردن آیات موجود در روزنامه ها و یا قرآنهای فرسوده به بازیافت کاغذ» و ... را یادآور شد.

وی در ادامه، تربیت فرزند در دنیای امروز را مهم خواند و مادران را به یادگیری اصول تربیت اسلامی توصیه کرد و گفت: انسان مؤمن باید قاطعیت و شجاعت داشته باشد که متأسفانه بعضی از والدین در تربیت فرزندانشان به جای قاطعیت، سختگیری دارند که مؤثر نیست.

این استاد حوزه خواهران، «تأیید کلامی» و «وقت گذاری» را یکی از راهکارهای تربیت فرزند معرفی کرد و ادامه داد: تأیید یعنی من نیاز فرزندم را می شناسم و او هم باید برای خواسته هایش تلاش کند و هر وقت رفتار خوبی از او دیدیم، تأییدش می کنیم و باید اوقاتی را به فرزندمان اختصاص دهیم که در این زمان به او خوش بگذرد.

نیکپور، هدیه دادن متناسب با سن وعلاقه و فعالیت مورد نظر برای تشویق را موجب زیاد شدن محبت والدین و فرزندان و نوازش کردن فرزندان را نیز موجب افزایش شجاعت آنان توصیه کرد.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha