جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد شمس مدیر حوزه یزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه یزد گفت: هرکسی که بخواهد از غرق شدن در دریای متلاطم دنیا و آلودگی هایش نجات پیدا کند، باید سوار کشتی نجات امام حسین(ع) شود، هر کس سوار بر این کشتی نشود در امواج دریای متلاطم حوادث و ناملایمات روزگار غرق می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از یزد، حجت الاسلام و المسلمین محمد شمس در جمع طلاب مدرسه امام خمینی(ره) گفت: در حدیثی نقل شده است الإمام الكاظم عليه السلام: إنَّ لُقمانَ قالَ لاِبنِهِ : ... يا بُنَيَّ ، إنَّ الدُّنيا بَحرٌ عَميقٌ، قَد غَرِقَ فيها عالَمٌ كَثيرٌ، فَلتَكُن سَفينَتُكَ فيها تَقوَى اللّه، وحَشوُهَا الإِيمانَ، وشِراعُهَا التَوَكُّلَ، وقَيِّمُهَا العَقلَ، ودَليلُهَا العِلمَ، وسُكّانُهَا الصَّبرَ / امام كاظم عليه السلام فرمود لقمان به پسرش گفت: « . . . اى پسرم! دنيا درياى عميقى است كه بسيارى در آن غرق شده اند؛ پس بايد كشتىِ [نجات] تو در آن، پَروامندى از خداوند متعال باشد، و پُل تو ايمان به خدا، و بادبان كشتى ات توكّل، و متولّى آن، خرد، و راه نماى آن، دانش، و مسافر آن، شكيبايى» »؛ و پیامبر اکرم(ص)در این باره می فرمایند: تنها کشتی که انسان را نجات می دهد کشتی اهل بیت(ع) است. این کشتی نجات را می توان در دو امام مشاهده کرد یکی در رابطه با امام حسین(ع)و دیگری امام زمان(عج)که هر دو آنها کشتی نجات هستند و در اینجا ارتباط میان امام زمان و امام حسین(ع) معین می شود.

مدیر حوزه علمیه یزد ادامه داد: هرکسی که بخواهد از غرق شدن در دریای متلاطم دنیا و آلودگی هایش نجات پیدا کند، باید سوار کشتی نجات امام حسین(ع) شود، هر کس سوار بر این کشتی نشود در امواج دریای متلاطم حوادث و ناملایمات روزگار غرق می شود.

وی خاطر نشان کرد: گناه قلب پاک انسان ها را گمراه و از بین می برد، اما خداوند بزرگ و مهربان آن قدر نسبت به بندگان خود لطف دارد که در زمان گناه بندگان، به فرشتگان اجازه دیدن آن را نمی دهد و به انسان فرصت می دهد تا 7 ساعت دیگر بعد از گناه توبه کند، اگر توبه کرد که بخشیده می شود و اگر نکرد اینبار این گناه به حساب او نوشته می شود.

حجت الاسلام و المسلمین شمس ادامه داد: امام صادق(ع)با بیان مثالی در پاسخ به شخصی که از ایشان پرسید که چرا بنده ای که نیت کار خیری را کرده است، ولی آن را انجام نداده، ثواب آن کار به حساب آن شخص نوشته می شود، فرمودند شما از باغی عبور می کنید حتی با وجود اینکه درون آن را ندیدید متوجه می شوید که این مکان باغ است و درآن گلی وجود دارد و شما با بوی عطر گل از درون آن باغ مطلع می شوید بنابراین زمانی که انسان نیت خیری را می کند، بوی عطر از آن می آید و فرشتگان از نیت آن شخص باخبر می شوند و ثواب آن کار را به حساب شخص می نویسند و در مقابل آن، نیت به انجام کار گناه هم به همین شکل است.

مدیر حوزه علمیه یزد در پایان خطاب به طلاب گفت:  شما اکنون در ابتدای راه طلبگی  هستید و دلها و قلب های پاکی دارید، از این فرصت استفاده کنید و آن را از گناه و آلودگی ها برحذر بدارید، زیرا گناه مانع رسیدن به امام زمان(عج)می شود.

انتهای پیام/313/23

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha