پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مدرسی

حوزه/ نایب رئیس شورای عالی حوزه علمیه یزد گفت: برخی می گویند که عزاداری و گریه بر اباعبدالله(ع)، موجب افسردگی می شود، باید در جواب آنها گفت که شادترین انسان ها در ۸ سال جنگ تحمیلی با توسل به اهل بیت(ع) به میدان نبرد رفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی، در یادواره شهدای طلبه شهرستان بهاباد، با تسلیت ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع)، به نقش مهم و کلیدی روحانیون در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت:

در طول هشت سال جنگ تحمیلی دشمن با ایجاد نقشه های شوم و برنامه ریزی های بسیار به دنبال تفرقه افکنی و ایجاد شک و تردید بین رزمندگان بود، اما این توطئه، با حضور روحانیت از بین رفت و ما حتی یک لحظه تردید را در چهره های رزمندگان ندیدیم.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد خاطر نشان کرد: نقش مهم روحانیت در دفاع مقدس، مشروعیت بخشیدن به مقوله دفاع بود تا رزمندگان با انگیزه الهی در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور یافته و به دفاع از اسلام و انقلاب بپردازند.

وی به توطئه های امروز دشمن اشاره کرد و افزود: امروز دشمن در این فکر است تا روحیه ایثارگری را در بین مردم از بین ببرد و ما نیز نباید به آنها اجازه دهیم، تاریخ دفاع مقدس تحریف شود و باید مراقب نقشه های شوم آنها باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی در ادامه به ارزش عزاداری سیدالشهدا(ع) اشاره کرد و گفت: برخی می گویند برپایی مجالس عزاداری و گریه بر اباعبدالله(ع)، موجب افسردگی می شود، باید در جواب آنها گفت که شادترین انسان ها در دوران حیات ما کسانی بودند که در هشت سال جنگ تحمیلی با توسل به اهل بیت(ع) به میدان نبرد رفتند.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد تصریح کرد: افرادی که در روضه های اباعبدالله الحسین(ع) شرکت می کنند را نمی توان افسرده خواند، بلکه فردی افسرده است که تا نیمه های شب زمان ارزشمند خود را پای شبکه های ماهواره ای سپری می کند و نمازهای یومیه را هم به فراموشی می سپارد.

تولیت مدرسه علمیه «مصلی» یزد در پایان خاطر نشان کرد: برخی امروزه به طرق مختلفی به دنبال سازش با دشمن و تغییر مسیر انقلاب هستند و می خواهند با بدنام کردن مردم نسبت به اهل بیت(ع)، به گونه ای انقلاب را دچار تغییراتی کنند که بحمدلله با هوشیاری روحانیت، هرگز به این آروزی شوم خود نخواهند رسید.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha