جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مدرسی

حوزه/ نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد، منظومه فکری امام(ره) را سبب شکوفایی اسلام حقیقی در ایران دانست و گفت: اندیشه ناب امام راحل توانست دو بلوک سلطه پذیر و سلطه گر دنیا را شکسته و بلوک سومی به نام «سلطه ستیز» را به آن بیافزاید

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد کاظم مدرسی، امروز همزمان با 12بهمن ماه، در مراسم نمادین استقبال از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که با حضور مسئولین نظامی واجرایی استان در فرودگاه شهید صدوقی یزد برگزار شد، با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والا مقام انقلاب اسلامی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک پدیده استثنایی و معجزه قرن بود که در پرتو رهنمودهای حضرت امام(ره) به وقوع پیوست.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد با بیان این که انقلاب اسلامی از سه ضلع حضور مردم، وجود امام(ره) و سبقه دینی و اسلامی تشکیل شد، افزود: حضور مردم باعث شد تا امام(ره) به عنوان راس و قله هرم انقلاب به کمک یاران خود به اهداف عالیه نظام مقدس اسلامی دست یابد و این همان چیزی است که امیرالمومنین(ع) به ما توصیه می کند و می فرماید اگر حضور مردم نباشد نمی توان پایه های مقبولیت حکومت اسلامی را صحه گذاشت.

*منظومه فکری امام(ره)

وی در ادامه، برخورد با دشمنان، مهربانی با دوستان، دعوت مردم به بندگی خدا، استقلال اقتصادی و سیاسی، قانون مداری، فرهنگ دینی، پرورش جوانان انقلابی و مومن، خشنودی حضرت ولی عصر(عج)، نهراسیدن از بغض و کینه دشمن و احترام به رأی و نظر مردم را از عناصر منظومه فکری امام راحل برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی ادامه داد: امام راحل با آن منظومه فکری و اندیشه خالص و ناب خود که حتی قبل از انقلاب هم این تفکرات را به شاگردانش منتقل می کرد توانست در شرایطی که اسلام واقعی مورد غفلت واقع شده و دو اندیشه اسلام متحجر (گوشه نشین) و اسلام لیبرال(منهای روحانیت)در جامعه بروز کرده بود، علیه این دو اسلام منحرف قد علم کرده و با اجتهاد و مبانی فقهی، اسلام ناب محمدی را عرضه نماید.

عضو شورای فرهنگی استان یزد، منظومه فکری امام(ره) را سبب شکوفایی و تبلور اسلام حقیقی در ایران دانست و افزود: اندیشه ناب امام راحل توانست دو بلوک سلطه پذیر و سلطه گر دنیا را شکسته و بلوک سومی به نام بلوک «سلطه ستیز» را به آن بیافزاید.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد با اشاره به بیانات حضرت امام خمینی (ره) در خصوص سلطه ناپذیری ملت ایران و ستیز با سلطه بیگانانگان به ویژه آمریکا، خاطر نشان کرد: اسلام ناب در برابر اسلام آمریکائی که دلبسته و سر سپرده غرب و آمریکاست سر تسلیم فرود نیاورده و اهل سازش و ملاطفت نیست.

وی به ضلع سوم انقلاب اشاره کرد و ابراز داشت: انقلاب اسلامی ابتدا در مساجد و محافل دینی و با هدایت های روحانیت  شکل گرفت و امروز نیز عنصر دین و اسلامیت در تاروپود و بنای انقلاب نهادینه  شده است.

*حضور مردم توطئه ها را خنثی می کند

حجت الاسلام و المسلمین مدرسی اضافه کرد: تا زمانی که مردم در عرصه انقلاب حضور فعال داشته و رهبری جایگاه ویژه خود را در بین مردم و مسئولان داشته و سبقه دینی مردم پررنگ باشد، هیچ خطری انقلاب و نظام را تهدید نخواهد کرد هرچند که دشمن تمام تلاش خود را برای از بین بردن این ارزش ها به کار بسته است.

*پروژه نفوذ کلید خورده است

تولیت مدرسه علمیه "مصلی" یزد با برشمردن انواع توطئه های انقلاب در طول 37سال گذشته، گفت: آخرین پروژه دشمن پس از ناکامی در اقدامات گذشته، پروژه نفوذ است.

وی، نفوذ در لایه های فکری و هویتی مردم و لایه های مدیریتی کشور را هدف غایی دشمن برای ضربه زدن به نظام برشمرد و تصریح کرد: تمام مسئولان نظام باید درخدمت سه رکن مردم، رهبری و تدین مردم باشند و در این مسیر کوتاهی نکنند.

* نشاط اجتماعی

استاد حوزه علمیه یزد در ادامه به مسئله  نشاط اجتماعی جامعه پرداخت و اظهار داشت: اگر پایه های دینی و مذهبی جامعه تقویت شود به طور فراگیر نشاط جامعه بالا رفته و نیازی به اقدامات خاص برای بالا بردن نشاط در جامعه نیست.

*کسی با شادی مخالف نیست

حجت الاسلام و المسلمین مدرسی در پایان گفت: کسی با شادی مخالف نیست، اما مگر در خانواده های روحانیون و افراد متدین ما نشاط وجود ندارد؟ مگر کسب رتبه های برتر علمی توسط دانش آموزان یزدی در کنار توانائی ها و امکانات آموزشی، ناشی از روحیه دین باور این عزیزان و خانواده های آنان نیست؟

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha