جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محمد شمس، در جمع معاونین آموزش مدارس حوزه علمیه استان یزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان یزد با بیان اینکه باید یاران امام زمان(عج) در حوزه های علمیه تربیت شوند، رمز موفقیت مدیران مداریس و اساتید را در ارتباط مستمر با طلاب دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس، در جمع معاونین آموزش مدارس حوزه علمیه استان یزد با تبریک دهه فجر، گفت: نوکری سربازان امام زمان(عج) از افتخارات و نعمت های الهی است که در حال حاضر این نعمت شامل حال ما شده است.

مدیر حوزه علمیه استان یزد با بیان اینکه باید یاران حضرت در حوزه های علمیه تربیت شوند، ادامه داد: تربیت سرباز امام زمان(عج) افتخاری است که نصیب مسئولین و اساتید مدارس علمیه شده و مسئولین حوزه ها و مدارس می توانند با خدمت و دلسوزی و تربیت خوب طلاب، زمینه ظهور را فراهم کنند.

وی در توصیه ای به معاونین آموزش خواستار وقت گذاری بیشتر برای طلاب و امور آموزشی مدارس شد و گفت: با توجه به این که امام عصر(عج) بر اعمال ما نظارت دارند، انتظار می رود بیشتر از آنچه مرسوم است و در آئین نامه آمده، برای طلاب وقت گذاری کنید.

مدیر حوزه علمیه استان یزد با بیان اینکه مسئولین و اساتید مدارس به جای این که در دفتر خود بنشینند، باید با طلبه ها ارتباط مستمر داشته باشند، خاطرنشان کرد: باید به گونه ای با طلاب رفتار کنید که اگر طلبه ای مشکلی داشت قبل از هرکس ابتدا مشکلش را با شما در میان بگذارد.

حجت الاسلام سید عباس حسینی پور، معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد نیز در این جلسه با اشاره به حدیثی از امام حسین (علیه السّلام) که می فرمایند: اعلموا ان حوائج الناس من نعم الله علیکم فلا تملوا النعم فتتحول الی غیرکم، گفت: خدمت به طلاب هم مصداقی از همین نعمتی است که خداوند به ما عطا کرده است.

وی همچنین به تبیین آئین نامه انتخاب واحد با استادیار برای طلابی که در امتحان نیمسال اول نمره قبولی کسب نکرده اند، پرداخت و گفت:  در صددیم در تمام مدارس علمیه استان یزد نظارت بر مباحثه را افزایش و امتحانات شفاهی در مدارس را پررنگ تر برگزار کنیم

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha