چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
کتب دینی - پژوهش - تحقیق

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان یزد از برگزاری کارگاه سه روزه پژوهشی با حضور اساتید طی اسفندماه خبرداد.

 به گزارش خبرنگار «حوزه» از یزد، حجت الاسلام جواد آذرپیوند  امروز در گردهمایی معاونین پژوهش حوزه علمیه استان یزد که با حضور مدیر حوزه علمیه استان یزد و محمدرضا ملك ثابت مدير سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد در مدرسه علمیه میبد برگزار شد، ضمن ارائه آمار از عملکرد معاونت پژوهش، از معاونین آموزش خواست تا به آیین نامه های پژوهشی مسلط شوند و اظهار داشت: یکی از مطالبات جدی رهبرمعظم انقلاب از مجامع علمی حوزوی و دانشگاهی برپایی کرسی های آزاداندیشی به ویژه در حوزه علمیه است.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان یزد ادامه داد: متأسفانه جای خالی کرسی‌های آزاد اندیشی در حوزه ها احساس می شود که امیدواریم با درایت مسئولان حوزه و مدارس علمیه زمینه برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در مدارس فراهم شود.

وی در ادامه به رشد 320درصدی آثار ارائه شده به جشنواره علامه حلی در استان یزد اشاره کرد و گفت: تاکنون 187 اثر به جشنواره علامه حلی فرستاده شده و پیش بینی می شود این آثار به مرز 200 اثر برسد، این در حالی است که سال گذشته تنها 52 اثر به جشنواره ارائه شده بود.

حجت السلام آذرپیوند گفت: با رایزنی های انجام شده قرار است با استفاده از سامانه سمیم نور از سرقت علمی و تقلب در مقالات جلوگیری کنیم.

وی بیشترین آماری که تاکنون به جشنواره علامه حلّی ارئه شده را با 57 و 56 اثر به ترتیب متعلق به مدارس علمیه خان یزد و مدرسه علمیه میبد دانست.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان یزد در ادامه از معاونین پژوهش خواست تا در مدارس خود به صورت ماهنامه یا فصل نامه نشریاتی را راه اندازی و نشریاتی که به دلیل عدم حمایت مالی و معنوی تعطیل شده اند، احیا شوند.

حجت الاسلام آذرپیوند در  پایان از برگزاری کارگاه سه روزه پژوهشی در استان یزد خبر داد و اذعان داشت: با توجه به اینکه اساتید پژوهشی باید در مباحث پژوهشی مسلط و خودکفا باشند در روزهای پنجم، ششم و هفتم اسفندماه دوره‌ای سه روزه برای معاونین پژوهشی و اساتید و مدیران مدارس در مرکز مدیرت حوزه علمیه استان یزد برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha