جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 369628
۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
فرهنگ شهادت

حوزه/ معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان یزد گفت: شهید حجت الاسلام محمدجعفر اخوان رحیمی به عنوان شهید شاخص روحانی استان یزد در سال ۹۵ مشخص شده است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، حجت الاسلام سید مهدی حسینی راد، در جلسه شورای بسیج طلاب و روحانیون استان یزد که در سپاه الغدیر یزد برگزار شد، اظهار داشت: شهید حجت الاسلام محمدجعفر اخوان رحیمی به عنوان شهید شاخص روحانی استان یزد در سال 95 مشخص شد.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان یزد افزود: شهید حجت الاسلام اخوان رحیمی در سال 1321ش در روستای زارج از توابع یزد چشم به جهان گشود و در  در همان سال های کودکی قرآن را نزد مادرش فراگرفت، افزود: در شرح حال این شهید بزرگوار آورده اند که به دلیل تنگناهای معیشتی به مدرسه نرفت، بلکه در کار زراعت پدرش را کمک می کرد، تا این که در کلاس شبانه ثبت نام و در کنار کار به درس پرداخت و در 14 سالگی وارد مدرسه علمیه خان یزد شد و پس از فراگیری مقدمات حوزوی به شیراز مهاجرت کرده و تحصیل علوم اسلامی را ادامه داد.

وی با بیان اینکه شهید اخوان رحیمی از خرداد 42 فعالیت سیاسی خود را آغاز کرد، گفت:  این روحانی مبارز و انقلابی در سال 1346 به خاطر فعالیت علیه رژیم پهلوی دستگیر و زندانی گردید که پس از مدت ها آزاد گشت.در سال 1350 نیز دستگیر و در همان سال آزاد شد.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه یزد ادامه داد: شهید حجت الاسلام اخوان رحیمی، با فهم این که کشور در زمان حساسی قرار دارد، سال های 1350 تا 1356 را با سفرهای تبلیغی و درس و مطالعه می گذراند و با سخنرانی های روشنگرانه اش، هدف معمار انقلاب، امام راحل را تشریح و فساد و ظلم دستگاه پهلوی را افشا می نمود، و بدین سان در آگاهی و رشد سیاسی مردم می کوشید.

حجت الاسلام حسینی را عنوان کرد: این شههید روحانی در سال 1357 عازم حج شد و از همان جا جهت تبلیغ و نشر دین اسلام، به هرات سفر کرد و پس از فعالیت های خستگی ناپذیر در آن دیار، به ایران بازگشت.

وی در پایان یادآور شد: با شروع جنگ تحمیلی، شهید اخوان با گروهی از روحانیون، به جبهه گیلانغرب رفت و سرانجام در هفتم مهرماه 1360 هدف ترکش خمپاره های دشمن قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha