شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله ناصری/ امام جمعه یزد

حوزه/ زندگي يك مسابقه بدون برد و باخت است و هيچ كدام از زوجین نبايد قصد برد و يا به شكست كشاندن طرف ديگر را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آيت الله ناصري، در نهمين همايش همسران روحانيون و طلاب استان يزد، در بوستان ولایت، با تبريك اعياد ماه شعبان، اظهار داشت: طلاب و همسران آنان رهروان و پيروان مسير پيامبر اسلام(ص) مي باشند و پرچم هاي هدايت را رافراشته اند و باید غمخوار جامعه باشند و به مردم آگاهي بخشی کنند.

نماينده ولي فقيه در استان يزد با اشاره به نقش همسران حوزویان در موفقیت علمی و تبلیغی آنان، افزود: خانواده طلاب و روحانیون بايد آنان را در رسيدن به معنويت و خدمت به  مردم ياري دهند.

وی افزود: همسران طلاب مي توانند نقش مهمي در پيشرفت كمالات، معنويت و علم طلاب داشته باشند و این نقش آفرینی تا بدان جاست كه مرحوم علامه طباطبايي صاحب الميزان موفقيت هاي خود را مديون همراهی همسرش مي دانست.

مهمترین سرمایه های زندگی

حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيدمحمدكاظم مدرسي، نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد نیز در این همایش با برشمردن برخي نكات مهم در امر همسرداري، گفت: در زندگي طلبگي سرمايه هاي خوبي داريم كه بايد اين سرمايه ها پرورش داده شود.

وی، "محبت" را يكي از مهم ترين سرمايه هاي زندگي برشمرد كه بايد بابت آن خدا را شاكر بود و در ادامه افزود: "اعتماد" در زندگي مشترك، سرمايه ديگر زندگي است.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد تصریح کرد: محبت و اعتماد قراردادي نيست، بلكه اكتسابي است و نبايد چيزهايي كه مانع اعتماد و الفت همسران است، در زندگي به وجود آيد.

تولیت مدرسه علمیه "مصلی" یزد در پایان با تاکید بر ضرورت همدلی خانواده، یادآور شد: زندگي يك مسابقه بدون برد و باخت است و هيچ كدام از زوجین  نبايد قصد برد و يا به شكست كشاندن طرف ديگر را داشته باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha