پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله محمد رضا ناصری

حوزه/ آیت الله ناصری با تاکید بر پویایی اندیشه های امام خمینی(ره)، گفت: متاسفانه برخی در داخل با دشمن همراه شده و درصدد به پیاده‌سازی افکار غربی و به حاشیه کشاندن دستورالعمل های امام (ره) هستند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از یزد، آیت‌ الله محمدرضا ناصری، امروز در گردهمایی روحانیون و طلاب استان یزد که به مناسبت 12 بهمن ماه، در بیت نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر، به تشریح سیره عملی زندگی، منش و رفتار و نحوه مدیریت امام خمینی(ره) پرداخت و اظهار داشت: با توجه به این که نسل جوان با مدیریت و رفتار و کردار امام خمینی(ره) آشنا نیست، ضرورت دارد تا از این فرصت دهه فجر برای معرفی سیره و منش امام راحل(ره) و نوع مدیریت ایشان به نسل جوان بهره‌برداری کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه معتقدم که نهضت امام در سه مرحله ایران، نجف و پاریس به تکامل رسید،گفت: بنیان گذار انقلاب اسلامی(ره) با آگاه‌ سازی و روشنگری مردم در خصوص استقلال و ایستادگی در برابر ظلم و ستم، نخستین قدم خود را برای این انقلاب برداشتند و استقلال شخصیتی مردم را کلید زدند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه امام(ره) در قدم اول حرفی از اسرار خود مبنی بر ایجاد حکومت اسلامی نزدند تا دشمن متوجه نشود و اقدامی علیه ایشان نداشته باشد، افزود: امام روشنگری و آگاه‌سازی مردم را تا پیش از تبعید به نجف اشرف در لایه‌های جامعه جاری کرد و مردم را به تفکر و تعقل وا داشت، اما حرفی از ایجاد حکومت اسلامی نزد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد با بیان اینکه دومین حرکت امام(ره) در نجف اشرف کلید خورد، ادامه داد: امام(ره) با روشنگری در نجف اشرف در مورد رژیم غاصب شاهنشاهی ایران، باعث جلب نظر علما و مردم نجف شده و آن‌ها را نیز در این حرکت عظیم با خود همراه ساختند.

وی با بیان اینکه قدم سوم هم در پاریس دنبال شد، خاطرنشان کرد: قدم سوم به صورت جدی و محکمتر از دو گام نخست از سوی ایشان در پاریس دنبال شد و انقلاب در آستانه شکل‌گیری قرار گرفت و با خروج شاه از کشور و ورود امام(ره) به میهن، انقلاب به پیروزی رسید.

آیت الله ناصری با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) در مدیریت انقلاب، به مردم درس اخلاق می‌دادند، گفت: اکنون نیز در آستانه انتخابات قرار داریم، باید مراقب باشیم هر کلمه‌ای را بر زبان جاری نکنیم.

نماینده ولی ‌فقیه در یزد با تبیین نقش مدیریتی امام(ره) در پیروزی انقلاب، گفت:  آنچه که امام (ره) در ذهن داشت، آن را به زیبایی مدیریت کرد و همین مدیریت موثر و همراه با تفکر و تعقل بود که انقلاب را به بار نشاند و با گذشت سه دهه از آن هنوز پابرجاست، زیرا تفکر امام(ره) در مخالفت با قدرت‌های فاسد و زورگوی غربی بود و اصل مبارزه ایشان علیه رژیم‌ شاه به بر پیاده سازی حاکمیت خدا و قانون خداوند بر جامعه بود.

وی با بیان اینکه امام راحل(ره) با تفکری که برگرفته از اندیشه قرآنی و اسلامی بود، هرگونه حاکمیت شخص بر جامعه را نفی می‌ کردند، ابراز داشت: امام راحل همواره در مقابل نظام سلطه جهانی که هدفشان ضربه زدن به اسلام ناب محمدی بود، با تفکری که برگرفته از اندیشه قرآنی و اسلامی بود دست به آگاه‌سازی و روشنگری مردم می زد.

آیت الله ناصری با بیان اینکه دشمن در این سه دهه همواره در تلاش بوده تا انقلاب اسلامی را زیر سوال ببرد و منویات و بیانات و اندیشه امام راحل را به وادی فراموشی بکشاند، اذعان داشت: متاسفانه برخی در داخل با دشمن همراه شده و به دنبال به پیاده‌سازی افکار غربی و به حاشیه کشاندن دستورالعمل های امام (ره) هستند.

نماینده ولی فقیه در یزد با بیان اینکه اصل مبارزه و درگیری رژیم‌شاه به پشتیبانی آمریکا با افکار و مرام امام(ره) بود بیان کرد: حضرت امام خمینی(ره) تاکید بر حاکمیت خدا و قانون خداوند بر جامعه داشتند و حاکمیت شخص بر جامعه را نفی می‌کردند و خوشبختانه قانونی را که حضرت امام(ره) پایه ریزی کردند علی‌رغم همه دسیسه‌های دشمنان به نظامی قدرتمند تبدیل شده که اکنون وظیفه حراست از آن به عهده ما است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha