یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در اهواز با تأکید بر این که اساس مشروعیت دولت ها به پشتیبانی ملت است، گفت: قانون مداری مصداق بارز حرکت در خط امام خمینی(ره) است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، ظهر امروز، در اولین روز دهه فجر، در دیدار مدیران و مسئولان استان خوزستان، در حسینیه بقیة الله(عج) اهواز، با بیان اینکه امام پس از 14 سال تبعید امام، بازگشت پیروزمندانه ایشان به میهن عزیز در چنین روزی مشتمل بر کرامات و امدادات غیبی بود، عنوان کرد: 12 بهمن یوم الله بزرگی بود که خداوند به ملت ایران هدیه داد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه 13 سوره ابراهیم مبتنی بر «وَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُواْ لِرُسُلِهِمْ لَنُخْرِجَنَّكُم مِّنْ أَرْضِنَآ أَوْ لَتَعُودُنَّ فِي مِلَّتِنَا فَأَوْحَى إِلَيْهِمْ رَبُّهُمْ لَنُهْلِكَنَّ الظَّالِمِينَ»، ادامه داد: در این آیه آمده است که «سران کفر و استکبار پیامبران را تهدید به تبعید و اخراج کردند، پس خداوند به دل پیامبران وحی کرد که نترسند، همانا خداوند ظالمان را نابود می کند».

وی با بیان اینکه شخصیت امام خمینی(ره) مصداق این آیه شریفه است، اضافه کرد: در دوران حکومت پهلوی، امام(ره) همواره اعلام می کرد که سلطنت پهلوی خلاف قانون است، ایشان هرگز حکومت سلسله پهلوی را به رسمیت نشناخت.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، با اشاره به سخنرانی حضرت امام خمینی(ره) در بهشت زهرا(س)، عنوان کرد: امام در جمع مردم فرمودند در یک کشور دو دولت معنا ندارد؛ آنکه خلاف قانون است باید برود و آنچه باقی می ماند دولت قانون است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان، با تأکید بر اینکه اساس قانون و مشروعیت دولت ها به پشتیبانی ملت است، اظهار داشت: امام خمینی(ره) در دوازدهم بهمن ماه فرمودند من به اتکای شما ملت دولت تعیین می کنم و چون ملت پشتیبان من است پس جایگاه قانون در اختیار من است.

وی در ادامه به بیان اتفاقات روز 21بهمن و اعلام حکومت نظامی از ظهر آن روز پرداخت و گفت: پس از رسیدن خبر حکومت نظامی به امام(ره) ایشان در اعلامیه ای ماندن در خانه ها را بر ملت حرام و بیرون آمدن را بر هر مرد و زن مسلمان واجب اعلام کردند که با حضور گسترده مردم در خیابان ها، انقلاب در شب 22 بهمن به پیروزی رسید.

آیت الله موسوی جزایری، در پایان، پیروزی انقلاب اسلامی را مصداق آیه «ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم» عنوان کرد و گفت: اراده ملت به رهبری امام خمینی(ره) و تحت عنایت حق تعالی پیروز شد، امروز راه انقلاب ادامه دارد و به لطف خدا و رهبری آیت الله العظمی خامنه ای به دست صاحب اصلی آن حضرت مهدی آل محمد(عج) خواهد رسید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha