جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یوم الله 22 بهمن

حوزه/ استاد جامعة الزهرا(س) گفت: انقلاب اسلامی تنها جنبه اجتماعی نداشت جهان‌بینی از ملت ما بود که به باوری رسیده بودند که با تکیه به خدا، کار بزرگی را انجام دهند هرچند یکسری از مردم به این باور نرسیده بودند و فکر می‌کردند تلاش‌ها در سطح بین الملل برای حفظ رژیم شاه به ثمر می‌رسد، اما این انقلاب به پیروزی رسید.

رقیه درویشی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: انقلاب در مرحله اول توانست در ۲۲ بهمن پیروزی را بدست بیاورد هرچند اتفاق هایی که از ۱۷ تا ۲۲ بهمن انسان را شگفت زده می کند.
وی افزود: آن روزها یک دوره استثنایی در تاریخ سیاسی ایران و جهان بود چون دو دولت در یک مرکز بدون هیچ گونه مرزبندی مواجه شده بودند دولتی که پشتوانه مردمی و قدرت نظامی را از دست داده بود و نمی توانست در مقابل فشار مردم بایستد و در مقابل دولتی هم متکی به رهبری انقلاب و به ارتش مردمی وابسته بود و مردم خودجوش مقابله می کردند.
استاد جامعة الزهرا(س) ادامه داد: حکومت پهلوی با وسعت پیدا کردن دامنه های انقلاب می خواست انقلاب مردمی را سرکوب کنند و از بعدازظهر ۲۱ بهمن حکومت پهلوی حکومت نظامی اعلام کرد که کسی از خانه اش خارج نشود. اما امام قاطعانه بدون توجه به حکومت نظامی از مردم خواست مراکز دولتی را تسخیر کنند و این مراکز با حداقل درگیری ها تسخیر شد و به دست مردم افتاد و در روز بعد درگیری ها شدت یافت و هزاران زن و مرد و پیر و جوان برای سرنگونی نهایی تلاش کردند و خود را سپر در مقابل حکومت پهلوی کردند و این درگیری ها همچنان ادامه داشت.
وی با بیان اینکه ۲۲ بهمن نقش یک تحول و معجزه بود گفت: حکومت پهلوی درصدد بود برای اینکه پایتخت حفظ شود نیروهای نظامی از سایر استان ها وارد تهران کند و مردم وقتی باخبر شدند جلوی نیروها را گرفتند و مانع شدند و بعضی از فرمانده های رده های بالا کشته شدند از این رو ارتش بی طرفی خود را اعلام کرد و نظام پوسیده شاهنشاهی فروریخت و از این کشور برچیده شد.
درویشی خاطر نشان کرد: آیت الله طالقانی تماس های مکرر با امام می گرفتند که امام حکم خود را پس بگیرد تا خون و خونریزی زیادی را شاهد نباشیم اما تاکید امام راحل این بود که باید این حکم پابرجا باشد در پیروزی انقلاب حکم امام نافذ و تاثیرگذار بود.
وی ابراز کرد: انقلاب در ۲۲ بهمن به پیروزی شد و شبیه یک معجزه و تحول عادی بود که اکثر تحلیل گران سیاسی و همه کسانی که در رخداد ها دخیل بودند وقوع چنین پیروزی را ناممکن می دانستند که از صبح دم ۲۲ بهمن سال ۵۷ یک جریان جدیدی بود که دشمنی ورزیدن با نظام اسلامی در پهنه گسترده شروع شد که در این جبهه دشمنی ها را آمریکا رهبری می کرد و کشورهای اروپایی و تمام رژیم های وابسته در غرب و شوروی سابق مشارکت داشتند.
استاد جامعة الزهرا(س) با اشاره به توطئه های دشمنان اسلام در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: این اتفاق با حاکمیت دین شروع شده بود و دین در این انقلاب شکل داشت و اتفاقی که افتاد این بود که به حاکمیت دین منجر شد به هر حال شرق و غرب متحد شدند این اتفاق را پیش بینی های سیاسی را به هم ریخته بود مبارزه را شروع کنند.
وی گفت: هم نوایی نیروهای چپ و راست را دیدم که افشا شد و هماهنگی همه جانبه این دو قدرت در مجهز کردن صدام و جنگیدن با جمهوری اسلامی،  امام با همان منطق در اوج فتنه ها توانستند انقلاب را هدایت کنند و آن را به دوره سازندگی هدایت کنند نهضتی که ایشان پرچم دار آن بود غبار از چهره اسلام و سیمای حقیقی آن را مخفی کرده بود را کنار زدند و به جهانیان ثابت کردند که عظمت دین در زندگی فردی و اجتماعی مردم است.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha