شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام سیدمحمدحسینی

مدیر بنياد فرهنگی امامت شعبه مرکز کشور در مدرسه حضرت زینب(س) یزد گفت: طلاب و روحانیون باید افراد جامعه را نسبت به اهل بیت(علیهم السلام) و زیبایی های کلام آنان آشنا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد؛ حجت الاسلام سیدمحمد حسینی، مدیر بنياد فرهنگی امامت شعبه مرکز کشور در کارگاه آموزشی شبهه شناسی و تمرین روش های عملی مناظره  که به میزبانی مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد برگزار شد، مباحث امامتی را به دو بخش ثبوتی و اثباتی تقسیم کرد وافزود: 98 درصد مباحث امامتی،  ثبوتی اند و طلاب تلاش کنند در رفتار و گفتار و بر خورد متواضع ترین افراد باشند تا هر کس ما را می بیند بگوید کاش من هم امامتی بودم.

مدیر بنياد فرهنگی امامت شعبه مرکز کشور تصریح کرد:  اگر واقعا می خواهید"بابی انت و امی" بشوید از کانال ثبوتی است، نه اتباتی و بدانید بی شک شما بهترین راه را در جهان خلقت  انتخاب کردید که علمدارش حضرت زهرا سلام الله علیها است.

وی تأکید کرد: یک طلبه دوستدار مباحث امامتی باید بتواند با خلاقیت در ابتدا خانواده خود را نسبت به افزایش معرفت به ائمه معصومین (علیهم السلام) تقویت کند و هم این که با یک جمله ناب معرفت افراد را در جامعه به سوی شناخت هر چه بهتر مباحث امامتی سوق دهد.

*بیان زیبایی های کلام معصومین(ع) باعث گرایش مردم به مکتب اهل بیت(ع) می شود

حجت الاسلام حسینی، تلاش در رفع شبهات جامعه را خواستار شد و گفت: نفس شبهه، دارای آلودگی است که  برای انسان اثر وضعی دارد و این به معنا نیست که به دنبال پاسخ شبهات نرویم. نکته مهم این است که در این راه دچار تعصب نشویم که اگر به فرموده خود ائمه اطهار علیهم السلام زیبایی های کلام ایشان برای مردم بازگو شود، همانا یکی از نتایج آن «فان الناس لو علموا محاسن كلامنا لاتبعونا» می شود که مردم دنيا فوج فوج به مكتب اهل بيت(ع) روى خواهند كرد.

مدیر بنياد فرهنگی امامت شعبه مرکز کشور خاطرنشان کرد: این همه معارف ناب ائمه اطهار علیهم السلام را در دست داریم که باید با بازگو کردن آن برای مردم مسئولیت خود را به نحو احسن انجام دهیم.

حجت الاسلام حسینی در ادامه به معرفی کتب امامتی برای افزایش سطح معرفت طلاب در راستای شناخت ائمه اطهار علیهم السلام از جمله کتاب بصائر الدرجات و اصول کافی پرداخت.

در ادامه این کارگاه آموزشی،  بخشی از زمان کلاس به شکل کارگاهی اداره شد تا توانمندی خواهران در زمینه مناظره مشخص شود.

لازم به ذکر است، بنياد فرهنگی امامت شعبه مرکز کشور به صورت منطقه ای و شامل استان های یزد، کرمان و هرمزگان و به مرکزیت یزد است و دوره مبانی امامت ویژه طلاب سطح یک و دو به مدت دو سال برگزار می شود و آنان پس از ثبت نام و موفقيت در آزمون و مصاحبه، می توانند دوره مبانی را در چهار ترم بگذرانند و از موفقیت در این دوره، برای جذب در دوره تخصصی سطح سه امامت از اولویت برخوردار می شوند.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha