سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حضرت زینب(س)

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین تلخابی گفت: حضرت زینب(س) بزرگ بانوی صبر و ایثار است که با شجاعت و رشادت پیام نهضت عاشورا را در تاریخ جاودان ساخت و با شکیبایی و درایت، پایه های حکومت طاغوت زمان را به لرزه درآورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین مجید تلخابی، امروز در دیدار با بانوان منتخب استان قزوین با اشاره به حضور پررنگ بانوان در حادثه کربلا، اظهار داشت: بانوانی که در کاروان امام حسین (ع) حضور داشتند شامل هفت  مادر از جمله رباب مادر حضرت علی‌اصغر (ع)، حضرت زینب خواهر امام حسین‌(ع)، رمله مادر قاسم‌بن‌حسن، رقیه دختر حضرت علی‌(ع) و مادر عبدالله‌بن‌مسلم، مادر عمر بن جناده و مادر عبدالله‌بن‌حسن هستند که شاهد شهادت فرزندان خود بودند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) از همان دوره کودکی از جایگاه والایی در علم و معنویت برخوردار بود و همواره با بردباری و درایت بر مشکلات غلبه می کرد و با صبر و شکیبایی فراوان توانست ناملایماتی همچون رحلت حضرت محمد(ص) و شهادت حضرت زهرا(س) را تحمل کند و پس از آن برای پدر و برادران خویش تکیه گاهی استوار باشد.

حجت الاسلام تلخابی در ادامه به نقش حضرت زینب (س) در پیام و انتقال عاشورا اشاره و بیان داشت: گرچه نهضت سیدالشهداء(ع) آغاز مبارزه و شكل‏ گیری نهضت عاشورا بود اما ادامه آن در مسیر واقعی ‏خود، حاصل شجاعت و فداكاری حضرت زینب(ع) است ؛سفیر كربلا سعی داشت مبارزه ‏خود را بر اصولی تغییرناپذیر كه از مبانی قرآن و سنت نبوی مایه می‏گرفت، پایه ‏ریزی كند تا این چنین در مسیر دفاع از قیامی خونین به درستی گام بردارد.

  وی اظهارکرد:  حضرت زینب (س) تمام مصیبت‌های واقعه عاشورا را با چشم ظاهر مشاهده کرد و با توجه به وجود رابطه خواهری و برادری انتظار می‌رفت که این بزرگوار هم با داغ برادر زنده نماند، اما براساس مشیت الهی زنده ماند تا واقعه عاشورا را به تمام جهانیان بازتاب دهد.

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی تصریح کرد: حضرت زینب(س) نیز یکی از بانوان بزرگی است که با شجاعت و روشنگری های خویش، پایه های حکومت امویان را به لرزه در آورد و اینگونه نهضت عاشورا را جاودان ساخت.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: در جامعه‌ای که فرهنگ مظلوم واقع شده است، مسلمانان می‌توانند با حرکت در این حوزه در راستای قیام امام حسین (ع) گام‌های ارزنده‌ای بردارند، چراکه مقوله فرهنگ به عنوان مظلوم‌ترین موضوع در جامعه محسوب می‌شود.

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha