شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رؤیا دهقانی

حوزه/ معاون پژوهشی حوزه علمیه خواهران یزد، تجهیز کتابخانه مدارس علمیه را در افزایش تولید آثار پژوهشی مهم خواند و گفت: کتابخانه های مدارس جدیدالتأسیس نیازمند تجهیز کتب مورد نیاز پژوهشگران است.

خانم رؤیادهقانی معاون پژوهشی حوزه علمیه خواهران یزد در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در یزد؛ در خصوص وضعیت کتابخانه های مدارس علمیه خواهران استان اذعان کرد: کتابخانه مدارس علمیه خواهران  که سالها از تأسیس آن می گذرد، نسبتا قوی تر هستند که می توان از مدارس الزهرا (س) یزد، حضرت زینب (س)یزد ، مدارس سطوح دو شهرستان های میبد و اردکان،  الزهرا (س)مهریز و سطح سه امام حسین(ع) یزد نام برد.

وی در مورد میزان اعتبار برای خرید کتاب بیان کرد: سالیانه مدارس از روش های گوناگونی از جمله ارسال کتب، تخصیص اعتبارات محدود  و بن خرید کتاب از مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور در اختیار مدارس قرار می گیرد و بنا به اقتضا سالیانه به طور متوسط کتابخانه ها تجهیز می شوند.

معاون پژوهش مدارس علمیه خواهران استان یزد در خصوص عناوین کتب موجود در این کتابخانه ها اظهار کرد: علاوه بر برخی کتب مرجع، کتبی با محتوای مذهبی، تفسیری، فقهی و اصولی، حدیثی، کلامی، الهیات و علوم اسلامی و دیگر عناوین مرتبط با تحصیل در حوزه در کتابخانه مدارس یافت می شود.

دهقانی در خصوص نرم افزارهای پژوهشی موجود در کتابخانه ها، گفت: تمام کتابخانه های مدارس مجهز به مجموعه نرم افزارهای جامع نور هستند که این نرم افزار به تنهایی به عنوان یک کتابخانه غنی در اختیار طلاب قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: برخی مدارس جدیدالتأسیس از جمله سطح چهار میبد(مقطع دکترا)،  مدرسه حضرت زینب(س)، مدرسه معصومیه یزد و چند مدرسه دیگر هنوز در سطح پایینی از کتب مورد نیاز طلاب قرار دارند و نیازمند تجهیز هستند.

معاون پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان یزد ادامه داد: از سالیان گذشته تا کنون شعار محوری ما «هر طلبه یک پژوهشگر» بوده است و شعار سال جاری هم « هرطلبه یک اثر پژوهشی» خواهد بود.

دهقانی اظهار امیدواری کرد: طلاب با بهره مندی از کتب موجود در کتابخانه مدارس بتوانند در سال تحصیلی جدید در تولید آثار پژوهشی پیشرفت بهتری نسبت به سال های قبل را شاهد باشند.

انتهای پیام / 313/47

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha