جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کتاب «کشتی نجات» پیرامون شخصیت استثنایی حضرت امام حسین(ع)

حوزه/ کتاب «کشتی نجات» پیرامون شخصیت استثنایی حضرت امام حسین(ع) است که در شش بخش کلی با هدف تامین محتوای برنامه سازی رسانه ملی ، همچنین آشنایی مخاطبان رسانه ملی با سیره ، شخصیت و اندیشه این بزرگ مرد حماسه و ایثار در تاریخ بشریت، تهیه و تدوین شده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» کتاب «کشتی نجات» پیرامون شخصیت استثنایی حضرت امام حسین(ع) است که در شش بخش کلی با هدف تامین محتوای برنامه سازی رسانه ملی ، همچنین آشنایی مخاطبان رسانه ملی با سیره ، شخصیت  و اندیشه این بزرگ مرد حماسه و ایثار در تاریخ بشریت،  تهیه و تدوین شده است.
بخش اول  به شخصیت شناسی ایشان اختصاص یافته است و شامل چکیده ای از زوایای زندگی امام حسین (ع)  از ولادت تا شهادت و شامل موضوعاتی چون دوره کودکی و نوجوانی /دوره امامت و خلاصه ای از شرح کرامات ، معجزات و فضایل ایشان است.در این بخش هم چنین نظرات اندیشمندان بی شماری با مشرب های گوناگون به بررسی جنبه های متفاوت وجودی آن حضرت پرداخته و هرکس به اندازه توان خویش از این دریای رحمت و هدایت، بهره برده اند.اشاره شده است
بخش دوم  شامل متونی دربرگیرنده سیره فردی و اجتماعی ، سیره عبادی و سیاسی آن حضرت است. باید گفت ائمه اطهار(ع) و شخص امام حسین(ع) در همه جنبه های زندگی از جامعیت برخوردار بودند. به همین دلیل آن حضرت را نمی توان تنها شخصیتی حماسی دانست، بلکه ایشان در همه فضایل انسانی هم چون: فتوّت، انفاق، نوع دوستی، ایمان ، فروتنی ،غیرت مندی و... سرآمد روزگار و آموزگار راستین بشریت به شمار می آید.
لزوم احیای امربه معروف و نهی از منکر، جود و کرم امام حسین(ع) حمایت از ولایت و رد حاکمیت ستمگران ، نمونه ای از محورهای اصلی این بخش از بسته مناسبتی « کشتی نجات» است.
بخش سوم این نوشتار نیز به معرفی اندیشه های  آن  حضرت می پردازد  به عنوان نمونه می شود به این موضوعات در این بخش اشاره کرد: میانه روی در دوستی، رضایت و خوف الهی،سفارش به تقوا، شرط سخن گفتن، پایبندی به سلام کردن، منزلت معلم معارف دینی، اقسام براداران دینی، پیوند توحید و امامت و...
بخش چهارم  به متون ادبی درباره زندگی و سیره آن حضرت در سه  مناسبت مهم میلاد و شهادت  پرداخته است.
بخش پنجم کتاب شامل محورهای برنامه سازی است که در این بخش مناسب با هشت گروه برنامه ساز رسانه ملی محورهایی پیشنهاد شده است.
 و اما بخش پایانی این اثر به معرفی برگزیده ای از آثار منتشر شده پیرامون شخصیت  آن حضرت اختصاص یافته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha