سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 395634
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
کتاب در آمدی بر علم اللغه

حوزه/ کتاب در آمدی بر علم اللغه در بردارنده چهار بخش می باشد که شامل واژه شناسی، سبک های لغوی، معرفی معاجم و کارورزی مفردات بوده و توسط ولی الله فشارکی به رشته تحریر درآمده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»؛ در کتاب درآمدی بر علم اللغه در خصوص اهداف کتاب مذکور آمده است که تبیین علم اللغه، آشنایی با واژگان عرب، سبک شناسی، معاجم لغوی، شناخت اجمالی هر معجم به ترتیب زمان و کارورزی از جمله مباحثی است که در کتاب حاضر آمده است.

برخی از فصل های کتاب عبارتند از ؛ تبیین علم اللغه، تدوین علم اللغه، مترادف، حقیقت و مجاز، اشتراک لفظی، مشترک معنوی، سبک شناسی انواع معاجم، معرفی اجمالی مشق صرفی، جامع گیری، وجوه و نظایر و فروق اللغه و ... .

نگارنده بر آن است تا با ارائه مطالب مفید و کاربردی علم اللغه، زمینه فهم جامع و صحیح از واژگان موثر در قرآن و کلام بزرگان عرب را برای علاقه مندان به این مباحث فراهم نماید.

نویسنده در مقدمه کتاب بیان می دارد؛ زبان متشکل از لغات و کلمات است و این امکان را برای کسانی که سخن می گویند فراهم آورده تا معانی و مقاصد گوناگون را در قالب الفاظ گرد آمدند و به بیان مقاصد و روشنگری اذهان و عقول افراد بپردازند.

زبان به عنوان نمادی اجتماعی آشکارترین و بزرگترین نمادها است. زبان موجودی زنده است و همانند موجودات زنده، قوت، ضعف، تقدم، تاخر، جوانی و پیری دارد. تاثیرگذار و تاثیر پذیرنده است ، وراثت و محیط بر آن تعلق می گیرد، زبان چون انسان تفرقه و اختلاف می پذیرد و در آخر می توان گفت که زبان دارای دو جنبه لفظی و معنوی است.

کتاب درامدی بر علم اللغه توسط انتشارات حدیث راه عشق منتشر شده و علاقه مندان برای تهیه این کتاب می توانند با شماره تلفن 09133165543 تماس حاصل نمایند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha